همشهری آنلاین: اعتصاب ۲۴ ساعته کلیه کارمندان شهرداری شهر رم علیه سیاستهای اقتصادی دولت، پایتخت ایتالیا را برای یک روز تعطیل کرده است.

اعتصاب کارکنان شهرداری رم پایتخت ایتالیا را تعطیل کرد

به گزارش ایرنا، در پی فراخوان اتحادیه های کاری 24 هزار کارمند شهرداری رم علیه سیاست های اقتصادی دولت ايتاليا پیرامون کاهش بودجه در این بخش برای پرداخت اضافه کاری دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

در پی این اعتصاب یک روزه کلیه بادجه های شهرداری رم بسته و به دنبال آن خدمات محضری متوقف شد و کودکستان ها بدون معلم مانده، کتابخانه ها تعطیل و حتی نیروهای پلیس راهنمایی رانندگی نیز دست از کار کشیده اند که از نخستین ساعات روز باعث هرج و مرج و ترافیک های سنگین در خیابانهای پایتخت ایتالیا شد.

معترضین همچنین صبح روز جمعه دست به تظاهرات علیه سیاست های اقتصادی دولت در مرکز شهر رم زدند.

اتحادیه های کاری برگزار کننده این اعتصاب ضمن اعتراض به سیاست کاهش بودجه در این بخش اعلام کردند که این خطر وجود دارد که کارمندان شهرداری، نیروهای پلیس، معلم ها و کارکنان اداری ماهانه از 300 تا 400 یورو را از دست بدهند.

ˈاینیاتزیو مارینوˈ شهردار رم نیز درنامه ای که در پایگاه اینترنتی شهرداری منتشر شد خطاب به کارمندان شهرداری نوشت: ما به حقوق شما دست نخواهیم زد . وزارت اقتصاد و دارایی از چند سال پیش اعلام کرده بود که روش های پرداخت اضافه کاری نامناسب است واز شهرداری خواسته بود آن را جبران کند اما این پرونده بایگانی شد.

وی افزود: ما قصد دست زدن به حقوق و ساعات کاری شما نداریم اما ماشین اداری باید مجددا جهت بهبود کیفیت کار و خدمات سازماندهی شود. اعتصاب حق شما است و آزادی برای اعتصاب کردن نیز تضمین دمکراسی است و ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم.

کد خبر 261612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha