همشهری آنلاین: ایتالیایی‌ها یک شرکت تولید‌کننده اسلحه آمریکایی را به‌خاطر انتشار تصویری که در آن برای تبلیغ اسلحه جدیدش از مجسمه مشهور داوود استفاده کرده‌است، به باد انتقاد گرفته‌اند.

مجسمه داوود

براساس گزارش CNN، شرکت آرمالیت برای تبلیغ اسلحه جدیدش AR-50A1 از تصویر مجسمه داوود، شاهکار مشهور میکل‌آنژ استفاده کرده و نام آن را اثر هنری گذاشته‌است.

وزیر فرهنگ ایتالیا در توئیتر خود این شرکت آمریکایی را تهدید به شکایت قانونی کرده‌ و آنها را متهم به سواستفاده از این شاهکار هنری برای فروش سلاحی سه هزار دلاری کرده‌است. به گفته وی این شرکت باید این تبلیغ را جمع‌آوری کند زیرا توهین‌آمیز و خلاف قانون است.

همچنین کریستینا آچیدینی از اعضای موزه فلورانس اعلام کرده حق نشر تصویر مجسمه داوود به ایتالیا تعلق دارد و امکان استفاده بدون اجازه از آن وجود ندارد.

این تبلیغ بخشی از کمپی تبلیغاتی "اثر هنری" آرمالیت است که از ماه می سال گذشته آغاز شده‌است و خشم بسیاری از ایتالیایی‌ها را برانگیخته است. تصویر داوود اسلحه به دست در آخرین تبلیغ منتشر شده در این کمپین دیده می‌شود.

ایتالیایی‌ها پس از انتشار تهدید وزیر فرهنگ ایتالیا به اقدام قانونی علیه این شرکت، به صفحه فیس‌بوک شرکت رفته و با پیام‌های خود شرکت اسلحه‌سازی آرمالیت را به باد انتقاد‌های تند گرفته‌اند، یکی از کاربران در پیام خود نوشته‌است: هنر تسخیرناپذیر است و نمی‌توان از آن برای گسترش و تبلیغ مرگ استفاده کرد. اگر می‌خواهید جیب‌هایتان را پر از پول کنید، از آثار هنری خودتان استفاده کنید.

کد خبر 252667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز