دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماتئو رنتزی، دبیرکل ۳۹ساله حزب چپ گرای میانه دمکرات ها به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا مامور تشکیل کابینه از سوی رییس جمهوری این کشور شد.

متئو رنتزی مامور تشکیل کابینه جدید ایتالیا شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پی سقوط دولت ایتالیا و استعفای انریکو لتا نخست وزیر سابق، جورجو ناپولیتانو رییس جمهوری ایتالیا پس از رایزنی با احزاب این کشور ماتئو رنتزی را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

رنتزی صبح روز دوشنبه  به کاخ ریاست جمهوری فراخوانده شد و ازسوی رییس جمهور به عنوان نخست وزیر دولت جدید ایتالیا منصوب شد و گفته می شود که تا روز پنجشنبه سوگند یاد خواهد کرد و تا روز شنبه نیز از پارلمان درخواست رای اعتماد می کند.

ماتئو رنتزی شهردار شهر فلورانس و رهبر 39 ساله حزب دمکرات ها، جوان ترین نخست وزیر تاریخ ایتالیا محسوب می شود. وی در سال 2009 میلادی درسن 34 سالگی به عنوان شهردار شهر فلورانس و سپس در انتخابات حزبی در دسامبر سال 2013 نیز به عنوان دبیر کل حزب دمکرات ها انتخاب شد.

نخست وزیر جدید ایتالیا در صدد اجرای برنامه ای فوق العاده برای بهبود اوضاع اقتصادی، کاهش مالیات، اشتغال و کاهش هزینه های دولتی و سیاسی از جمله حذف نهادهای دولتی بی فایده، اجرای حقوق مدنی و مبارزه علیه سقف 3سه درصدی برای ورود به پارلمان است.

وی به دفعات از نوعی جاه طلبی بی حد خود در انجام اصلاحات و تغییر کشور صحبت کرده و قصد دارد تغییرات ریشه ای در این کشور انجام داده تا بتواند ایتالیا را به سوی بهبود اقتصادی سوق دهد.

این سومین باری است که ناپولیتانو بدون برگزاری انتخابات سیاسی و تنها پس از رایزنی با احزاب این کشور اقدام به انتصاب نخست وزیر می کند که به عقیده اپوزیسیون اقدامی خارج از دموکراسی است. این تصمیم انتقادات زیادی را نیز در پی داشته است.

رنتزی در شرایطی سکان کشور را در دست می گیرد که ایتالیا در شرایط سیاسی سخت و دشواری قرار دارد و می تواند برای او و حزبش ریسک خطرناکی باشد.

کد خبر 250025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز