همشهری آنلاین: شمار فقرای مطلق در ایتالیا از آغاز بحران اقتصادی و در عرض ۵ سال اخیر دو برابر شده است.

بحران اقتصادی شمار فرای مطلق در ایتالیا را دو برابر کرد

به گزارش ایرنا، انتونیو گولینی رییس موسسه ملی آمار ایتالیا ایستات در نشستی در مقابل کمیسیون تراز پارلمان این کشور گفت: از سال 2007 تا 2012 میلادی شمار فقرای مطلق در ایتالیا دو برابر شده است.

وی افزود: شمار فقرای مطلق از دو میلیون و 400 هزار نفر در سال 2007 میلادی به 4چهار میلیون و 800 هزار نفر در سال 2012 افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، حدود نیمی از فقرای مطلق معادل دو میلیون و 347 هزار نفر در جنوب ایتالیا زندگی می کنند که بیش از یک میلیون نفر آن را کودکان تشکیل می دهند. این در حالی است که شمار افراد فقیر در سال 2011 میلادی در جنوب ایتالیا برابر با یک میلیون و 828 هزار نفر بود.

ایستات افزود: در شش ماهه نخست سال 2013 میلادی 17 درصد خانواده های ایتالیایی چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی میزان مصرف مواد خوراکی خود را کاهش داده است که 1.6 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته و 4.9 درصد بیشتر از شش ماه نخست سال های 2011 میلادی است.

انجمن ایتالیایی لیبرا نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که این کشور از نظر شمار کودکان فقیر در رتبه نخست میان کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد.

به عقیده این انجمن، هفت درصد کودکان در ایتالیا برابر با 723 هزار نفر در شرایط فقر مطلق بسر می برند که این کشور را در رتبه نخست میان کشورهای اتحادیه اروپا قرار داده است.

این انجمن همچنین افزود: در ایتالیا 9 میلیون و 563 هزار نفر در شرایط فقر نسبی بسر می برند، به این معنی که درآمد ماهانه آنها کمتر از 506 یورو است.

علاوه بر این ، چهار میلیون و 814 هزار نفر دیگر نیز در شرایط فقر مطلق زندگی می کنند.

در ایتالیا همچنین 6 میلیون بی سواد زندگی می کنند و این کشور از نظر فقر فرهنگی و ترک تحصیل در مکان های آخر میان کشورهای اروپایی قرار دارد.

همچنین 60 درصد از خانواده های ایتالیایی به علت مشکلات اقتصادی مجبور به صرفه جویی بیشتر در مواد خوردنی شده اند.

اتحادیه بازرگانی و گردشگری ایتالیا نیز اخیرا در گزارشی ضمن به صدا در آوردن زنگ خطر بحران اقتصادی اعلام کرد که از سال 2006 تا 2011 میلادی روزانه 615 فقیر جدید به جمع فقرا اضافه شده است.

کارکنان بانک ها در ایتالیا برای تظاهرات و اعتصاب فراخوان دادند

اتحادیه های کارکنان بانک های ایتالیایی برای نخستین بار در 13 سال اخیر، اعلام کرده اند که دست به اعتصاب و تظاهرات علیه انجمن بانکی این کشور می زنند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، کارکنان بانکها در ایتالیا روز پنجشنبه وارد میدان شده و علاوه بر اعتصاب، در شهرهای راونا، رم، جنوا، پادوا و میلان تظاهرات می کنند.

اتحادیه های کاری دلیل این اعتراض را که در روز پس انداز برگزار می شود، فسخ زودهنگام قراردادهای کاری هزاران نفر از کارمندان بانک ها اعلام کردند.

ماسیمو مازی دبیر کل اتحادیه ˈUilcaˈ گفت: ما اعتراض خود را از روز چهارشنبه با متوقف کردن مذاکرات در سطح بانکی و یک سری تجمع اعتراضی آغاز می کنیم و روز پنجشنبه نیز تظاهرات خواهیم کرد.

ˈلاندو سیلئونیˈ دبیر کل اتحادیه ˈFabiˈ هشدار داد: از سال 2000 تا 2020 مجموعا حدود 70 هزار شاغل در این بخش کار خود را از دست می دهند در حالی که دولت تسهیلات مالیاتی در اختیار بانک ها قرار داده اما کارمندان بانک ها را فراموش کرده است.

ˈجوردانو البورگتیˈ دبیر مسوول اتحادیه ˈFiba-Cisl ˈ نیز گفت: اگر بانک ها به شرکت ها اعتبار ندهند کشور از بحران خارج نخواهد شد و باید از حقوق بالای مدیران کاسته و در اداره اعتبار و پس انداز بازنگری و از شرکت های کوچک و متوسط حمایت شود.

کد خبر 236869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز