همشهری آنلاین: موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) روز شنبه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور به شش میلیون نفر رسیده است.

شماربیکاران درایتالیا به شش میلیون نفر رسید

به گزارش ایرنا از ایستات، از مجموع شش میلیون بیکار در ایتالیا حدود دو میلیون و 990 هزار نفر با وجود توان کاری دیگر حتی به دنبال کار نیستند.

شمار افراد غیر فعال و آنهایی که دیگر از جستجوی کار مایوس شده اند، در سه ماهه دوم سال 2013میلادی در سنین 15 تا 74سال به دو میلیون و899 هزار نفر رسیده است.

جنوب ایتالیا بدترین شرایط کاری را در کشور بویژه برای جوانان دارد و نیمی از بیکاران در این منطقه زندگی می کند.

بحران بیکاری در ایتالیا به گونه ای است که ˈانریکو لتاˈ نخست وزیر این کشور نیز ضمن ابراز نگرانی گفت: بیکاری جوانان تبدیل به کابوسی برای کشور شده است.

نخست وزیر ایتالیا دوشنبه گذشته در کنفرانس اتحادیه صنایع در رم اظهار داشت: بیکاری جوانان یک کابوس برای کشور است زیرا درصد بیکاری میان این قشر حاکی از کشوری بدون آینده است.

وی از صاحبان صنایع ایتالیا خواست تا از نوآوری در صنعت، به عنوان کلیدی برای ایجاد اشتغال استفاده شود.

وی عقیده دارد که آینده صنایع بستگی به نوآوری، دیجیتالی و بین المللی شدن آنها دارد زیرا تنها زمانی می توان پیروز شد که در شرکت ها و صنایع بتوانند در بازارهای جهانی حضور داشته باشند.

ایستات پیشتر نیز اعلام کرده بود که بیش از 40 درصد از جوانان ایتالیایی بیکار هستند و این رقم در36 سال اخیر بی سابقه محسوب می شود.

به عقیده ایستات، شاخص بیکاری جوانان در رده های سنی 15 تا 24 سال در ماه اوت گذشته به 40.1 درصد رسید که نسبت به ماه قبل چهار دهم درصد و و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5.5 درصد افزایش داشت.

براساس این گزارش تنها طی پنج سال گذشته یک میلیون نفر بر تعداد بیکاران ایتالیا افزوده شده است.

ایستات افزود: برای نخستین بار در ایتالیا از سال 1977 تاکنون شاخص بیکاری از سقف 40 درصد نیز گذشت که این آمار طی این مدت بی سابقه است.

این درحالی است که شاخص بیکاری عمومی در ایتالیا در ماه اوت گذشته به 12.2 درصد رسید که یک دهم درصد نسبت به ماه قبل و 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت.

کد خبر 236375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز