همشهری آنلاین: درپی تداوم بحران اقتصادی در ایتالیا روزانه بیش از یک هزار شاغل کار خود را از دست می‌دهند.

ایتالیا کارگران

به گزارش ایرنا، موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) اعلام کرد که شمار شاغلین در ماه جولای گذشته دو دهم درصد، معادل 35 هزار نفر، نسبت به ماه ژوئن کاهش یافته که به معنای آن است بیش از یکهزار شاغل در روز بیکار شده‌اند. این در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 71 هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

ایستات افزود: شمار بیکاران در ایتالیا همچنان افزایش یافته و در ماه جولای به سه میلیون و 220 هزار نفر رسید که 2.2 درصد بیشتر از ماه ژوئن و 4.6 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

بر اساس این گزارش شاخص بیکاری در ماه جولای گذشته در این کشور به 12.6 درصد رسید که نسبت به ماه ژوئن سه دهم درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیم درصد افزایش داشت.

شاخص بیکاری جوانان از 15 تا 24 سال نیز در ماه جولای گذشته به 42.9 درصد رسید که هشت دهم درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته و 2.9 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت و هم اکنون 705 هزار نفر زیر 25 سال به دنبال کار هستند.

در پی افزایش بیکاری، بسیاری از ایتالیایی‌ها بخصوص جوانان مجبور به مهاجرت و ترک محل زندگی خود برای یافتن فرصت‌های شغلی در مناطق شمالی و یا حتی در کشورهای دیگر شده‌اند.

در سال 2012 میلادی نیز 68 هزار ایتالیایی برای بهبود شرایط زندگی به خارج از کشور مهاجرت کردند که این رقم در 10 سال اخیر یک رکورد بحساب می‌آید.

اتحادیه صنایع ایتالیا اخیرا در گزارشی اعلام کرد که در هر پنج دقیقه دو شرکت در جنوب این کشور تعطیل می‌شوند و به عبارتی روزانه 573 شرکت به فعالیت خود در ایتالیا پایان می‌دهند.

این اتحادیه با بررسی تاثیرات سخت بحران اقتصادی در جنوب ایتالیا اعلام کرده که در سال 2014 میلادی تراز میان شرکت‌های ورشکسته و شرکت‌های جدید به منهای 14 هزار رسیده است.

از آغاز سال جاری میلادی روزانه 573 شرکت در ایتالیا تعطیل شده و شمار موارد ورشکستگی نیز 5.7 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

در سال 2007 و همزمان با آغاز بحران اقتصادی، شش هزار و 126شرکت در ایتالیا ورشکست شدند و تا سال 2014 این سیر فزاینده ادامه داشته است، اما پیش‌بینی می‌شود از سال آینده این روند کاهش یابد.

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی با بیشترین نابرابری در توزیع درآمد محسوب می‌شود و بیش از یک میلیون نفربالای 50 سال با وجود تجربه کاری موفق به پیدا کردن کار نمی‌شود.

ایتالیا همچنین یکی از پیرترین کشورهای جهان است که در آن در ازای هر 100 جوان (با حداقل 15 سال سن ) بیش از 151 نفر بالای 65 سال سن دارد. این کشور پس از آلمان که در ازای هر 100 جوان 158 سالمند دارد دومین کشور پیر اروپا بشمار می‌رود. طول عمر مردان در ایتالیا 79.6 سال و برای زنان 84.4 سال است .

براساس آمار51 درصد از جوانان ایتالیایی زیر34 سال با کمک هزینه دریافتی از والدین خود زندگی می‌کند و از روی ناامیدی آماده مهاجرت برای پیدا کردن کار و بهبود شرایط زندگی خود هستند. به عقیده 80 درصد از جوانان در ایتالیا شایسته سالاری وجود ندارد و برای یافتن یک شغل نیاز به داشتن آشنا یا معرف است.

کد خبر 270316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha