همشهری آنلاین: عملیات مربوط به ادغام نهایی دو شرکت هواپیمایی آلیتالیا و الاتحاد ابوظبی تکمیل شد و شرکت آلیتالیای جدید پروازهای خود را از روز اول ژانویه ۲۰۱۵ (۱۱ دی ۱۳۹۳) آغاز می کند.

دو شرکت هواپیمایی آلیتالیا و الاتحاد ادغام شدند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، شرکت هواپیمایی الاتحاد ابوظبی با امضای قرارداد افزایش سرمایه آلیتالیا به ارزش 387 میلیون و 500 هزار یورو، 49 درصد از سهام این شرکت را خرید و 51 درصد سرمایه مابقی آن در دست آلیتالیا باقی می ماند.

بدین ترتیب شرکت هواپیمایی آلیتالیا که از این پس 'آلیتالیای جدید' نامیده می شود، پس از تجربه شش سال مشکلات شدید مالی و اقتصادی که آن را بارها تا مرز ورشکستگی کشاند، پروازهای خود را از اول سال نو میلادی آغاز می کند.

این دو شرکت طی اطلاعیه ای اعلام کردند تمام عملیات و تشریفات مربوط به تغییر آلیتالیا به آلیتالیای جدید و همچنین تعریف تعداد ناوگان، کارمندان، مارک و روابط تجاری آن تکمیل شده است.

الاتحاد مجموعا 560 میلیون یورو در آلیتالیای جدید سرمایه گذاری کرده که از این مقدار بیش از 387 میلیون یورو برای خرید 49 درصد این شرکت و بیش از 112 میلیون یورو برای خرید شرکت های وابسته به آلیتالیا و 60 میلیون دیگر برای خرید هاب در فرودگاه هیثرو در لندن سرمایه گذاری کرده است.

در پی مذاکرات طولانی و پیچیده میان این دو شرکت و پس از روشن شدن چراغ سبز مقامات اروپایی، 'گابریئله دل تورکیو' مدیر عامل سابق آلیتالیا و 'جیمز هوگان' مدیر عامل الاتحاد ابوظبی قرارداد مشارکت میان دو کمپانی را در تابستان گذشته امضا کردند.

560 میلیون یورو بدهی آلیتالیا با امضای این قرارداد مستهلک می شود (یک سوم توسط بانک ها تسویه و مابقی آن تبدیل به سهام شد) و الاتحاد مجموعاً بیش از یک میلیارد و 750 میلیون یورو تا سال 2018 سرمایه گذاری خواهد کرد.

آلیتالیا بدین ترتیب به 105 مقصد پرواز می کند که شامل 26 پرواز داخلی، 61 پرواز بین المللی و 18 پرواز بین قاره ای می شود و تا سال 2018 میلادی 23میلیون مسافر را جابجا خواهد کرد.

پیش بینی می شود آلیتالیا از سال 2017 میلادی به سود دهی برسد و با فروشی معادل سه میلیارد و 700 میلیون یورو، 108 میلیون یورو سود کسب کند.

شرکت آلیتالیا تاکنون با 132 فروند هواپیما به 92 مقصد جهان پرواز می کرد و حدود 14 هزار کارمند دارد.

کد خبر 281901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha