پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:‌ تیم ملی ۲۰۰۶ را با تیم ملی ۲۰۱۴ مقایسه نمی‌کنم.

فوتبال جواد نکو نام

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از عزیمت ملی‌پوشان به برزیل در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه در حال حاضر به چه چیزی فکر می‌کند، گفت: اگر بخواهم راست بگویم در حال حاضر به بازی با نیجریه یا آرژانتین فکر نمی‌کنم اما خوشحالم که در جام جهانی هستیم و به برزیل می‌رویم و مطمئن باشید در این بازی‌ها همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا عملکرد خوبی از خودمان نشان دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند تیم ملی جام جهانی 2006 قوی‌تر است یا تیم ملی جام جهانی 2014، افزود: من این دو تیم را با هم مقایسه نمی‌کنم چرا که هر کدام از این تیم‌ها خاصیت فنی خودش را دارد و کاملاً‌ با هم متفاوت هستند به همین دلیل من تیم 2006 با تیم 2014 مقایسه نمی‌کنم. چرا که 8 سال از آن بازی‌ها گذشته است.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد آمادگی تیم ملی برای حضور در جام جهانی هم خاطرنشان کرد: اگر کل تیم ملی در اردوی افریقای جنوبی بود خیلی بهتر بود اما تیم ملی با شرایط خاصی به افریقای جنوبی رفت اما همان اردو هم باعث شد تا آمادگی بازیکنان زیاد شود. در اردوی اتریش تیم ملی کامل شد و هر روز بهتر از قبل شدیم با برگزاری بازی‌های دوستانه هم باعث شد تا از نظر تاکتیکی وضعیت تیم بهتر شود امیدوارم که در ادامه آمادگی تیم ملی بازیکنان دچار مصدومیت نشوند و بتوانیم با همه قوا در تک‌تک‌ بازی‌ها حاضر شویم.

نکونام درباره شناخت بازیکنان تیم ملی از حریفان ایران در جام جهانی اظهار داشت: یکی از بازی‌های نیجریه را با ملی‌پوشان دیده‌ایم و کادر فنی تیم ملی هم یک بازی تیم نیجریه را آنالیز کرده و قرار است بازی که نیجریه در آمریکا انجام می‌دهد را هم زیر نظر داشته باشیم فعلاً‌مهم‌ترین بحث برای ما بازی با نیجریه است چرا که این دیدار برای ما بازی کلیدی و مهمی به حساب می‌آید.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص بازیکنانی که از ابتدای بازی‌های تیم ملی در اردوها حاضر بودند اما حالا جایی در تیم ملی ندارند، اظهار داشت: واقعیت این است که از روزی که بازی‌های تیم ملی برای حضور در جام جهانی آغاز شد بازیکنانی با ما بودند که الان در کنار ما نیستند و تغییرات زیادی در این تیم به وجود آمد اما همه در راه صعود تیم ملی به جام جهانی زحمت کشیدند و چه بازیکنی که یک دقیقه بازی کرد و چه بازیکنی 90 دقیقه برای صعود به تیم ملی به جام جهانی تلاش کردند و همه در این کار بزرگ سهیم هستند و حالا که ما به برزیل می‌رویم من به عنوان دوست بازیکنان از همه آنها تشکر می‌کنم و باید بگویم که در این مدت تیم ملی وضعیت آرام و بدون حاشیه‌ای را سپری کرد.

وی ادامه داد: البته بازیکنانی هم به تیم ملی اضافه شدند که مزد زحمات و تلاش‌هایشان را گرفتند و من امیدوارم که سایر بازیکنانی که با ما نیستند در جام ملت ها و جام جهانی آینده موفق باشند و امیدوارم که آنها راهشان را محکم ادامه دهند و ما باید قدرشناس آنها باشیم.

نکونام در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید تیم ملی سال 2006 از نظر تجربه بین‌المللی بازیکنانش قوی‌تر از بازیکنان 2014 است، تصریح کرد: فوتبال در این 8 سال تغییرات زیادی کرده و فقط بازیکنان بین المللی ملاک نیستند چرا که فوتبال تاکتیک خاص خودش را دارد و من باید بگویم که تیم ملی 2006 در آن برهه خوب بود و این تیم هم در زمان خودش بسیار تیم خوبی است باید با این تیم روبه جلو رفت.

وی در پایان گفت: حتی نمی‌توان درباره فوتبال سال آینده صحبت کرد چرا که تغییرات در فوتبال زیاد است به همین دلیل من نمی‌توانم درباره تیم‌هایی با 8 سال اختلاف حرف بزنم. تیم ملی سال 2006 بزرگان زیادی را در خود داشت و تیم ملی 2014 هم بازیکنانی دارد که در آینده تبدیل به بزرگان فوتبال خواهند شد.

کد خبر 261585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha