همشهری آنلانی: سرمربی سابق تیم ملی به بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی توصیه کرد هیچ ترس و وحشتی از رویارویی با حریفان خود نداشته باشند چرا که آخر فوتبال یا برد است یا باخت.

علی پروین

به گزارش ایسنا، علی پروین درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه آغاز بازی‌های جام جهانی گفت: آن طور که مردم فکر می‌کنند و دل به صعود تیم ملی بسته‌اند به نظرم خیلی سخت‌تر از این حرف‌هاست و کار سختی را پیش رو داریم. امیدوارم فقط بازیکنان تیم ملی در جام جهانی خوب بازی کنند و اگر هم باختیم خوب ببازیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره بازی اول مقابل نیجریه نیز گفت: بازی بسیار سختی را مقابل نیجریه در پیش داریم چرا که بازیکنان آن‌ها قدرت بدنی بسیار بالایی دارند. به اعتقاد من تیم ما باید قدرت دویدن در 150 دقیقه را داشته باشد تا بتواند مقابل این تیم دوام بیاورد. همچنین بازی با بوسنی نیز بر خلاف آن که عده‌ای آن را راحت تصور می‌کنند بسیار سخت خواهد بود چرا که این تیم نیز از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد.

وی گفت: در مقابل آرژانتین نیز این طور که برخی می‌گویند ما 5 - 6 گل می‌خوریم نخواهد بود، به شرط اینکه بازیکنان تیم ملی بازی خود را به نمایش بگذارند. به نظر من مسی در تیم ملی آرژانتین هیچی نیست و نتوانسته مانند باشگاهش در تیم ملی مثمر ثمر باشد. حتی 6-7 بازی آخر او را که در تیم ملی دیدم بازی خوبی به نمایش نگذاشت.

وی درباره عملکرد مسعود شجاعی که مانند او شماره 7 تیم ملی را بر تن دارد، گفت: او حداقل دو تا دریبل می‌تواند بزند و بد نیست، خوب است.

پروین در پاسخ به این سوال آیا دوست داشتی هم‌اینک در کنار بازیکنان تیم ملی در جام جهانی حضور داشته باشی یا خیر اظهار کرد: از خدا می‌خواستم در جام جهانی دوباره بازی کنم.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره آخرین خط خورده‌های تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: به نظر من خلعتبری باید در تیم ملی می‌بود. پیام صادقیان هم خیلی حیف شد. به نظر من او تنها کسی بود که می‌توانست از بازیکنان قدرتمند حریفان در جام جهانی عبور کند.

وی درباره عملکرد کی‌روش نیز گفت: او مربی خوب و درجه یکی است. من همیشه اعتقاد دارم مربیان بزرگ و درجه یکی مانند کی‌روش باید برای مربی‌گری به ایران بیایند.

پروین در پاسخ به این سوال که آیا امکانات مورد نظر کی‌روش برای موفقیت در تیم ملی مهیا شد یا خیر نیز اظهار کرد: دیگر او هرچه می‌خواست انجام دادند. وقتی لیگ و جام حذفی را عقب می‌اندازند، خب این نشان می‌دهد که خواسته‌های او انجام شد. اگر یک مربی ایرانی نیز این کارها را از فدراسیون می‌خواست آیا آن‌ها حاضر بودند تن به این خواسته‌ها بدهند؟

وی ، خطاب به بازیکنان تیم ملی گفت: به همه بچه‌ها خسته‌نباشید می‌گویم و امیدوارم بازی‌های خوبی در جام جهانی به نمایش گذاشته و با آمادگی کامل پای به این رقابت‌ها بگذارند. به آن‌ها می‌گویم هیچ ترس و وحشتی نداشته باشید چرا که آخر فوتبال یا برد است یا باخت. اما شما سعی کنید بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارید.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان درباره احترام به پیشکسوتان فوتبال در پرسپولیس گفت: الان هر کجا بگویند پرسپولیس، همه یاد علی پروین می‌افتند. مگر من بکن‌باوئر ایران نیستم؟ متاسفانه از امثال همایون بهزادی، جاسمیان و... استفاده نمی‌کنند چرا که کسی نیست که پیشکسوتان را دوست داشته باشد. وقتی ما را راه نمی‌دهند. آن وقت ما چطور می‌توانیم رئیس پرسپولیس شویم؟ در کشور ما کسی به پیشکسوتان ارزش قائل نیست و آن‌ها را نمی‌خواهد پس ما دیگر کاری نمی‌توانیم بکنیم. من 32 کاپ با تیم‌های مختلف در ایران دارم که اگر شما کسی را معرفی کنید که 5 کاپ در ایران داشته باشد، من به شما جایزه می‌دهم. 6 کاپ را فقط با پرسپولیس پشت سر هم آورده‌ام.

کد خبر 261613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha