همشهری آنلاین: تحقیقی که یک شرکت مشاوره مالی انجام داده است نشان می‌دهد که بایرن مونیخ ارزشمندترین نام (برند) را در دنیای فوتبال دارد.

Bayern Logo

این تیم با امتیازی که در تاریخ باشگاه رکورد محسوب می‌شود، قهرمان بوندس‌لیگا شد و سپس جام حذفی آلمان را هم برد.

به گزارش بی بی سیِ، ارزش نام بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۴ به ۸۹۶ میلیون دلار رسیده است. این تیم سال گذشته با قهرمانی سه‌گانه در اروپا، بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان جای منچستر یونایتد را در صدر این جدول گرفت.

بایرن مونیخ امسال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با شکست در مقابل رئال مادرید حذف شد، اما در جدول تجاری از این تیم پیش است.

در رتبه دوم رئال مادرید قرار دارد که ارزش تجاری نامش پس از دهمین قهرمانی در اروپا بیشتر شده و به ۷۶۸ میلیون دلار رسیده است.

رئال مادرید چند سال پیش ارزشمندترین نام را در میان باشگاه‌های فوتبال داشت، اما بحران اقتصادی اروپا باعث شد آنها جایگاه خود را به منچستر یونایتد واگذار کنند؛ هر چند باشگاه مادریدی از نظر فروش از تمام باشگاه‌های فوتبال پیش است.

کارشناسانی که این بررسی را انجام داده‌اند معتقدند که بهبود اوضاع اقتصادی در اسپانیا کمک خواهد کرد که رئال مادرید به صدر جدول ارزش تجاری نام باشگاه‌های فوتبال برگردد.

رئال مادرید "با داشتن بازیکنی مثل رونالدو که احتمالا بهترین بازیکن دنیاست" و کسب اولین قهرمانی اروپا از سال ۲۰۰۲، موقعیت خود را دوباره محکیم کرده است.

بارسلونا، منچستر سیتی، آرسنال، چلسی، لیورپول، دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن در رده‌های چهارم تا دهم ارزشمندترین نام‌های تجاری دنیای فوتبال قرار دارند. در رتبه سوم منچستر یونایتد قرار دارد که ارزش نامش پس از یک فصل فاجعه‌بار، با ۹۸ میلیون دلار کاهش به ۷۳۹ میلیون دلار تنزل کرده است.

شیاطین سرخ با به خدمت گرفتن لوییز فان خال امیدوارند چه در زمین و چه در بیرون زمین دوباره به جایگاه قبلی برگردند.

اد وودوارد، مدیر اجرایی منچستر یونایتد دو هفته پیش به سهامداران باشگاه گفته بود که عدم حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده، حدود سی میلیون پوند برای باشگاه ضرر اقتصادی داشته است.

 

کد خبر 260843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز