همشهری آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری مصر روز سه شنبه و در دومین روز رای گیری ادامه دارد. این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که دولت و نیروهای مسلح از ترس عملیات خرابکارانه و انتقامجویانه مخالفان، تدابیر امنیتی گسترده‌ای را اتخاذ کرده‌اند.

ادامه انتخابات مصر تحت تدابیر شدید امنیتی در دومین روز

به گزارش یورونیوز، در همین حال جنبش اخوان المسلمین، بزرگ ترین و با سابقه ترین تشکل مخالفان اسلامگرای در مصر، از هواداران خود خواسته تا این انتخابات را تحریم کنند.

یک شهروند مصری می گوید: «آشکارا میزان مشارکت رای دهندگان چندان چشمگیر نیست اما خدا را شکر که تا بحال مشکلی پیش نیامده است.»

دیگری می افزاید: «من صبح از اینجا رد می شدم و دیدم مصری ها صف کشیده اند. حس کردم همه آمده اند که رای بدهند. صف طولانی مردان را در یکسو و زنان را در سوی دیگر دیدم. با خودم گفتم وقتی کارم تمام شد رای خواهم داد. آمدم و خیلی راحت رای داد. احترامی رو دیدم که قبلا آن را تجربه نکرده بودم.»

در این انتخابات عبدالفتاح سیسی، فرمانده سابق نیروهای مسلح مصر بیشترین بخت پیروزی را دارد. او در ژوئیه سال ۲۰۱۳ پس از چندین هفته تظاهرات مخالفان، محمد مرسی رئیس جمهوری سابق را از قدرت برکنار کرد.

تنها رقیب ژنرال سیسی در این انتخابات، حمدین صباحی، روزنامه نگار و فعال سیاسی چپگراست که در نخستین انتخابات ریاست جمهوری پس از سقوط حسنی مبارک، نفر سوم شد.

کد خبر 260765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز