یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آمارهای اولیه میزان مشارکت شهروندان مصری در خارج در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقایسه با همه‌پرسی قانون اساسی جدید این کشور حاکی از افزایش رای‌دهندگان است .

egypt election

بدر عبد العاطی،سخنگوی وزارت امورخارجه مصر با اعلام این خبر گفت: تا ساعت 22 به وقت محلی روز شنبه، 280 هزار مصری در خارج از کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند .

عبد العاطی افزود :این میزان حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که شرکت مردم در انتخابات در مقایسه با همه‌پرسی چند ماه پیش درباره قانون اساسی جدید مصر تقریبا به دو برابر افزایش یافته است .

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر تاکید کرد: رای‌گیری از اتباع مصری در خارج ،امروز و برای چهارمین روز متوالی ادامه خواهد داشت و ابراز امیدواری کرد تعداد بیشتری از شهروندان مصری در خارج در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند .

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان از قاهره ، وزارت امور خارجه مصر دیروز از همه اتباع این کشور در خارج خواست در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور گسترده داشته باشند .

وزارت امور خارجه افزود :رای‌گیری ساعت نه به وقت محلی امروز در همه کشورهایی که حوزه‌های رای‌گیری در آنجا مستقر هستند ، به پایان خواهد رسید.

گفتنی است در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012 ، 306 هزار شهروند مصری در خارج ،رای دادند .

انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل مصر روزهای 5و 6 خرداد 93 برگزار خواهد شد .

کد خبر 259740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز