سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد هیئتی از اتحادیه اروپا روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر را در ماه خرداد پیگیری می‌کند.

EU-egypt

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در قاهره در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت ویژه این اتحادیه فقط روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر را در روزهای 265 و 6 خرداد پیگیری خواهد کرد و در نحوه برگزاری انتخابات مداخله نمی‌کند و بر آن نظارتی نخواهد داشت .

در این بیانیه آمده است ماریو دیوید پرتغالی و عضو پارلمان اروپا ریاست هیئت اتحادیه اروپا را در روند پیگیری انتخابات مصر برعهده خواهد داشت .

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان از قاهره ،‌این اولین بار است که اتحادیه اروپا با اعزام هیئتی به مصر روند برگزاری انتخابات این کشور را پیگیری می‌کند .

ماریو دیوید با اشاره به این‌که اتحادیه اروپا قصد ندارد در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر مداخله کند و یا بر آن نظارت داشته باشد ،گفت:

« ما امیدواریم از طریق ارزیابی بی‌طرفانه و واقعی انتخابات در مصر ، سهمی در روند اجرای دموکراسی در این کشور داشته باشیم».

او خاطرنشان کرد هیئت اتحادیه اروپا متشکل از 10 کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی در تاریخ 29 فروردین وارد قاهره شد و پنج روز پس از آن نیز 30 کارشناس دیگر وارد قاهره شدند .

کد خبر 258611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز