سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

با نزدیک‌شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، اظهارات نامزدهای این انتخابات هم شدت و حدت بیشتری گرفته است و در تازه‌ترین سخنان، ژنرال عبدالفتاح السیسی اعلام کرد که درصورت پیروزی در انتخابات، چیزی به نام جماعت اخوان‌المسلمین وجود نخواهد داشت.

مصر

به گزارش رویترز، عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر و کسی که سرنگونی محمد مرسی را از قدرت هدایت کرد، دیروز مبارزات انتخاباتی خود را با وعده از بین بردن اخوان‌المسلمین آغاز کرد. او در گفت‌وگو با 2شبکه تلویزیونی، اعلام کرد که اراده ملت مصر بود که به‌وجود اخوانی‌ها پایان داد و در دوره ریاست‌جمهوری‌اش، درصورت پیروزی، چیزی به نام اخوان‌المسلمین در مصر وجود نخواهد داشت.

وی افزود: منظورش از این سخن، مقابله با دین اسلام نیست و اصلا به چنین ایده‌ای نمی‌اندیشد.وی که در دوره حسنی مبارک، ریاست سرویس اطلاعات نظامی را برعهده داشت، اقدامات اخوانی‌ها در دوره اخیر را حماقتی سیاسی و دینی خواند و گفت: در دوره ریاستم بر سرویس اطلاعات نظامی مصر به اخوانی‌ها گوشزد کرده بودم که گفتمان دینی‌‌شان برای هدایت کشور مفید نیست.السیسی که گفته می‌شود برای ریاست‌جمهوری مصر مانعی پیش روی خود نمی‌بیند، تأکید کرد که در دیداری که با خیرت‌الشاطر یکی از رهبران اخوان‌المسلمین داشت و به درخواست شخص وی انجام گرفته بود، خیرت‌‌الشاطر به‌مدت 45دقیقه تهدید می‌کرد که پیکارجویانی از سوریه، افغانستان و لیبی به مصر خواهند آمد تا با حاکمیت و ملت مصر وارد جنگ شوند.

السیسی این اظهارات را تهدید و هشدار آشکاری از جانب اخوان‌المسلمین دانست و افزود: مصری‌ها محمد مرسی را براساس توافقی متکی بر قانون اساسی انتخاب کردند اما اخوان به این توافق پایبند نماند و به جای اعمال قانون در مدیریت کشور، اقدام به اعمال شریعت از دیدگاه خودشان کرد.فرمانده سابق نیروهای مسلح مصر تصریح کرد که کشورش دارای تنوع قومی و تمدنی بسیار عظیمی است و نباید در تعامل با این تنوع فرهنگی تنها دیدگاه یک گروه را به رسمیت شناخت و آن را بر دیگران تحمیل کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر قرار است هفته اول خرداد‌ماه جاری با رقابت میان 2نامزد یعنی عبدالفتاح السیسی و حمدین صباحی از رهبران ملی‌گرای چپ مصر، برگزار شود.

کد خبر 258676
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز