شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی در مصر ده نفر از اعضای اخوان المسلمین را غیابی به مرگ محکوم کرد. این احکام هم اکنون برای نظر مشورتی، نزد مفتی اعظم مصر فرستاده خواهد شد.

حکم اعدام برای ۱۰ عضو اخوان المسلمین مصر

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان از قاهره، دادگاه مجددا پنجم ماه ژوئیه برای تایید این احکام تشکیل جلسه خواهد داد. تغییر این احکام، بعید است.

یکی از 10 فرد محکوم شده در روز شنبه به‌طور غیابی، عبدالرحمان البر، عضو دفتر اجرایی اخوان المسلمین موسوم به شورای ارشاد است.

نیروهای امنیتی مصر همچنین 36 تن از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام حمله به مقرهای پلیس و تحریک به خشونت دستگیر کردند.

سید شقیق معاون وزیر کشور مصر در امور امنیت عمومی اعلام کرد نیروهای امنیتی طی 48 ساعت اخیر ضمن بازداشت 36 عضو اخوان المسلمین 750 کیلوگرم مواد انفجاری و 13 بمب و مقادیر زیادی سلاح کشف و ضبط کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد؛ در آستانه برگزاری مراسم سوگند عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهور جدید مصر، مناطق مختلف این کشور صحنه تظاهرات علیه او بود.

الجزیره اعلام کرد، سه نفر از تظاهرکنندگان معترض به حوادث سوم ژوئیه 2013، در روستای العطف در منطقه العیاد استان الجیزه مصر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی مصر کشته شدند.

ولید العطار گزارشگر الجزیره گزارش داد: چند روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری مصر و در آستانه برگزاری مراسم سوگند برنده این انتخابات، مخالفان این روند همچنان بر موضع خود پافشاری می کنند. از نظر آنها محمد مرسی همچنان رئیس جمهور مصر است زیرا استعفا نکرده و نمرده و هنوز دوره ریاست جمهوری اش به پایان نرسیده است.

تجمعی که نزدیک خانه مرسی برگزار شد یکی از دهها تجمعی بود که در مناطق مختلف قاهره و الجیزه در روز جمعه برگزار شد.

در المطریه، تظاهرکنندگان بر ادامه دادن به مخالفت خود با «نقشه راه آینده» که السیسی ارائه کرده است تاکید کردند تا نتیجه بگیرند.

در منطقه المعادی در جنوب قاهره نیز معترضان تظاهرات کردند و برخی از آنان نیز به نوشتن شعار روی دیوارها علیه نظامیان پرداختند.

تظاهرکنندگان در الحلوان نیز تاکید کردند به هیچ وجه با کودتاچیان سوم ژوئیه سازش نخواهند کرد.

در الجیزه و حومه و روستاهای آن نیز تجمعات متعددی با حضور شمار زیادی از مردم برگزار شد. تظاهرکنندگان نزدیک منطقه اهرام در منصوریه و در خیابان الحرم و منطقه العمرانیه و در خیابان الفیصل بر ادامه مشروعیت مرسی به عنوان رئیس جمهور مصر تاکید کردند.

کد خبر 261770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha