پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور چین به عبدالفتاح السیسی پیروزی‌اش را در انتخابات ریاست‌‌‌جمهوری مصر تبریک گفت.

china president

شی جینپینگ ،رئیس‌جمهور چین در پیامی که روز چهارشنبه ارسال شد، گفت مصر اولین کشور آفریقایی عربی بود که رابطه دیپلماتیک را با چین آغاز کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از پکن ،او گفت :روابط چین-مصر از زمان پیوندهای دیپلماتیک مستحکم در 58 سال قبل، به طور پایدار در حال گسترش بوده است.

رئیس‌جمهور چین تاکید کرد هر دو طرف، اعتماد متقابل دیپلماتیک خود را ارتقا داده‌اند، برای همکاری‌های تجاری نزدیک‌تر کار کرده‌اند، در تبادلات فرهنگی فعال بوده‌اند و همبستگی و همکاری‌های خود را درباره موضوع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حفظ کرده‌اند.

رهبر چین همچنین اعلام کرد چین مایل است تا تلاش‌های مشترکی را با مصر برای ارتقا بیشتر دوستی تاریخی و دیرین میان مردم دو کشور انجام دهد و همکاری‌های سودمند متقابل بین دو کشور را در زمینه‌های مختلف برای گسترش همکاری‌های راهبردی چین-مصر مستحکم‌تر کند.

کمیسیون انتخابات مصر روز پنجشنبه اعلام کرد السیسی، فرمانده پیشین ارتش مصر، در انتخابات ریاست‌جمهوری بیست و ششم تا بیست و هشتم مه با کسب 96 و 91 صدم درصد آرا پیروز شد و رئیس‌جمهور جدید پرجمعیت‌ترین کشور عربی خواهد بود.

کد خبر 261586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha