دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست‌وزیر پاکستان صبح دوشنبه ۵ خرداد برای شرکت در مراسم ادای سوگند نارندرا مودی ، همتای هندی خود وارد دهلی نو شد.

nawaz sharif-narendra

 سفر نواز شریف‌،نخست‌وزیر پاکستان به هند حرکتی نمادین برای گرم‌کردن روابط بین دو کشور رقیب به شمار می‌رود.

دعوت نارندرا مودی،نخست‌وزیر جدید هند از شریف نشانه حسن نیت هند در قبال پاکستان تلقی می‌شود ، زیرا از زمان استقلال پاکستان در سال 1947 ، این نخستین بار است که نخست‌وزیر یکی از این دو کشور در مراسم تحلیف همتای خود شرکت می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از دهلی نو ، نخست‌وزیر پاکستان صبح امروز در حالی که لبخند بر لب داشت ، وارد فرودگاه دهلی نو شد.

نواز شریف که 10 روز پیش، از پیروزی نارندرا مودی ملی گرا در انتخابات پارلمانی هند استقبال کرده بود ، روز شنبه دعوت هند را از سران کشورهای جنوب آسیا برای شرکت در مراسم تحلیف مودی پذیرفت.

هند تلاش می کند گفت‌وگوی بین دو کشور که از زمان حمله افراد مسلح پاکستانی به بمبئی در سال 2008 متوقف شده است ، از سر گرفته شود. در این حمله 166 نفر کشته شدند. قرار است نخست‌وزیر هند  روز سه شنبه با همتای پاکستانی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

از سال 1947 تا کنون سه جنگ بین هند و پاکستان روی داده‌است و به رغم گرم شدن نسبی روابط دو کشور در اواخر دوره نخست وزیری مانموهان سینگ ،نخست وزیر فعلی هند ، بی‌اعتمادی بین دو کشور همچنان حکم‌فرما است.

کد خبر 260702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز