مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر از محل حادثه شهربازی ارم بازدید کرد و پس از آن لزوم بازنگری در شاخصه‌های استاندارد را ضروری دانست.

جمعه شب گذشته در پی حادثه‌ای در شهربازی ارم، 3دختر به‌شدت آسیب دیدند و بررسی ابعاد مختلف این حادثه در دستور کار شورای شهر تهران و سازمان استاندارد قرار گرفت. از همین رو معصومه آباد پس از بازدید از شهربازی ارم گفت: «نخستین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که متأسفانه بیش از 40سال از عمر شهر بازی ارم می‌گذرد و ما تنها 3سال است که شاخصه‌های استاندارد و ایمنی را در این مجموعه احصا می‌کنیم. سال‌ها بدون اینکه شاخص ایمنی و استانداردی برای چنین مجموعه‌هایی تعریف کنیم شهروندان می‌آمدند از آنها استفاده می‌کردند.»

به گفته وی این در شرایطی است که مجموعه‌های تفریحی که احتمال خطرپذیری آنها بسیار بالاست باید مرتب مورد بازبینی قرار گیرند و شاخصه‌های ایمنی آنها ارتقا یابد.وی سپس در رابطه با دستگاهی که منجر به مصدومیت 3نفر شد اینطور گفت که در بررسی‌ها و با توجه به اسناد مدیرعامل مجموعه ارم، دستگاه موش دیوانه(کریزی موس) سرجمع 2ماه بیشتر کار نکرده است. آباد اضافه کرد: «برطبق شواهد و اسناد ارائه شده این دستگاه اوایل مهر سال گذشته فعالیتش را آغاز کرده که با آغاز تعطیلات فصلی تا اواخر اسفند استفاده‌ای از آن نشده است.

در اسفند‌ماه این دستگاه مورد بازبینی قرار می‌گیرد و از فروردین‌ماه شروع به‌کار می‌کند.» به‌گفته آباد هنگام وقوع حادثه بروز نقص فنی در شفت اصلی که کابین را به محور متصل می‌کرد، این حادثه را رقم ‌زد و این در حالی است که این قطعه قابلیت کنترل روزانه را نداشته و باید سالانه کنترل شود. اینطور که این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد و فرضیه مطرح است یا این دستگاه به واسطه عدم‌استفاده از مواداولیه مناسب استاندارد نبوده که سازنده باید پاسخگو باشد یا اینکه شاخصه‌های استاندارد را رعایت کرده که در این صورت باید گفت شاخصه‌های استاندارد فعلی، احصاکننده ایمنی نیستند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه مردم از شهربازی‌های ایمن و استاندارد محروم هستند اضافه کرد: در حادثه اخیر، با وجود اینکه این حادثه اتفاق افتاده بود اما همچنان مردم با استقبال و شور و هیجان خواستار استفاده از دستگاه‌های شهربازی بودند.

کد خبر 259348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز