یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

سانحه روی داده در شهربازی ارم که منجر به مصدومیت شدید ۳نفر از شهروندان تهرانی شد، واکنش اعضای شورای شهر تهران را به‌دنبال داشت.

حادثه در شهربازی ارم


رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران درخصوص این حادثه گفت که این شهربازی تنها شهربازی پایتخت است و تجهیزات فرسوده‌ای دارد. با توجه به حوادثی که دراین پارک رخ می‌دهد، شورا می‌تواند درخواست متوقف شدن فعالیت این شهربازی را بکند.

معصومه آباد با اشاره به اینکه شورای شهر مسئول نظارت بر تمامی اتفاقاتی است که در شهر تهران می‌افتد خاطرنشان کرد: مسئولیت شهربازی ارم با شهرداری تهران نیست اما این موضوع باعث نمی‌شود ما نسبت به حادثه‌ای که جان 3نفر از شهروندان دختر تهران را به خطر انداخته و سبب ضایعه نخاعی آنها شده است بی‌تفاوت باشیم. آباد عدم‌ایمنی لازم و فرسودگی دستگاه‌های تنها شهربازی پایتخت را موجب بروز حوادث مشابه این حادثه بیان کرد و گفت: متأسفانه کنترل و نظارت درستی نیز بر این تجهیزات وجود ندارد. این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه به‌دلیل نبود شهربازی در پایتخت با ازدحام مردم در شهربازی ارم مواجه هستیم تأکید کرد که برای جلوگیری از حوادث مشابه، شورا به این موضوع ورود پیدا کرده و از مسئولان این شهربازی می‌خواهد تا در این زمینه به نمایندگان مردم تهران پاسخگو باشند. وی همچنین با بیان اینکه باید نظام پاسخگویی مسئولان به یک رویه تبدیل شود تا بتوان از بروز حوادث بعدی پیشگیری کرد تأکید کرد که شورای شهر می‌تواند با توجه به حواثی که در پارک ارم می‌افتد فعالیت آن را متوقف کند و این موضوع در کمیته ایمنی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مسئول پارک پاسخگو باشد

احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شورای شهر می‌تواند به حادثه رخ داده شده در پارک ارم به‌عنوان معضل شهری ورود کند، خاطرنشان ساخت: امنیت مردم از دغدغه‌های اصلی شورای شهر تهران است و به همین دلیل می‌توانیم در حادثه رخ داده‌شده ورود کنیم. وی با بیان اینکه مسئول مستقیم پارک ارم باید در این زمینه پاسخگو باشد در مورد ورود شهرداری تهران نیز به این حادثه گفت که شهرداری تهران باید در مورد استانداردهای لازم درخصوص محل‌های بازی که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند نظارت کند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه به‌خاطر وجود وسایل متعددی که در این اماکن مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد احتمال بروز حوادث ناگوار وجود دارد گفت: باید در این زمینه مدیریت‌های ایمنی لازم انجام شود. همچنین باید با بازدیدها و سرکشی‌های لازم استاندارد وسایل شهربازی‌ها مورد بررسی قرار گیرد. این عضو شورای شهر از اینکه تا زمان بروز اتفاق به چنین مسائلی توجه نمی‌شود، انتقاد کرد.

علت وقوع چنین حوادثی نبود نیروی متعهد است

همچنین فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم با بیان اینکه قبل از وقوع چنین حوادثی قطعا علائم هشدار‌دهنده آن وجود دارد، گفت: اگر نیروی متخصص و متعهد داشته ‌باشیم نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد بنابراین علت وجود چنین حوادثی نبود نیروی متخصص و متعهد است. این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه هر اتفاقی برای شهروندان تهرانی رخ دهد شورای شهر باید به آن واکنش نشان دهد، اعلام کرد: این موضوع بحث امنیت و ایمنی جان شهروندان است و شورای شهر نیز در این زمینه کمیته‌ای را در شورای چهارم ایجاد کرده تا نسبت به چنین مسائلی ورود پیدا کند.
دانشور حفظ ایمنی و امنیت جانی شهروندان تهرانی را مهم دانست و گفت: در ماه‌های اخیر شاهد اتفاقات متعددی ازجمله حادثه جمهوری و ‌اتفاق مربوط به اتوبوس اسکانیا بوده‌ایم، بنابراین علت چنین حوادثی نبود استانداردهای لازم و فاصله داشتن از استانداردهای جهانی است.

 

کد خبر 259068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز