یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

شورای شهر در بررسی بودجه سال ۹۳ بندی را تصویب کرد که براساس آن روسای کمیسیون‌های ۶گانه شورا در جلسه کمیته تخصیص و بررسی بودجه شهرداری حضور داشته باشند اما این مصوبه مورد تأیید فرمانداری قرار نگرفت و به همین دلیل طبق روال و قانون قبلی، از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا برای حضور در این کمیته دعوت شد.


عدم‌دعوت از روسای کمیسیون‌های 6گانه شورای شهر در کمیته تخصیص برای بررسی بودجه شهرداری، اعتراض یکی از روسای کمیسیون‌ها و به‌دنبال آن سؤال از شهردار تهران را درپی داشته است. معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران در این باره گفت: براساس قانون مسئول تنظیم و اجرای بودجه شهرداری، شهردار تهران و مسئول امور مالی شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی بودجه، شورای شهرمصوب کرد تا روسای کمیسیون‌های 6 گانه شورا در کمیته تخصیص حضور داشته باشند که این موضوع توسط فرمانداری تأیید نشد و درصورتی که فرمانداری قانونی را نپذیرد، شهرداری موظف است به قانون قبل استناد کند. این در حالی است که برخی دوستان این موضوع را به‌عنوان تخلف شهرداری مطرح کرده‌اند. درصورتی که اینطور نبوده است. محمود صلاحی تأکید کرد که اقدام شهرداری خلاف قانون نیست و شهرداری همواره با تعاملی که با شورای شهر دارد، براساس قانون به وظایف خود عمل می‌کند.

اما رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری که به عدم‌دعوت از روسای کمیسیون‌ها به جلسه تخصیص معترض است درخصوص این مسئله گفت: در تبصره 3قانون بودجه سال 92شهرداری موظف شده بود که روسای کمیسیون‌های 3‌گانه شورای شهر را به جلسات کمیته تخصیص بودجه دعوت کند. با تغییر ساختار تشکیلاتی شورا و افزایش تعداد کمیسیون‌ها به 6 کمیسیون، شهرداری موظف شد اعضای هر 6 کمیسیون تخصصی را به جلسات کمیته تخصیص دعوت کند. وی افزود: هدف من از طرح این سؤال، استیضاح شهردار نیست بلکه هدف عملکرد شهرداری در چارچوب قانون است و اگر شهردار دلیل منطقی و محکمه‌پسندی برای دعوت نکردن از روسای کمیسیون‌ها داشته باشد، باید آن را بپذیریم.

کد خبر 259069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز