همشهری‌آنلاین: در پی اعلام تصمیم ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی برای تقدیر از ۴۲ سال فعالیت علمی و عملی دکتر محمد مهدی فرقانی از اساتید علوم ارتباطات، پروفسور یحیی کمالی‌پور استاد ارتباطات دانشگاه پوردو کلیومت آمریکا با صدور پیام تبریکی، نوشت: تحت تأثیر شخصیت، تواضع و دیدگاه‌های علمی ایشان هستم.

یحیی کمالی پور

به گزارش ستاد خبری هفته روابط‌عمومی متن کامل این پیام چنین است:

به نام خداوند جان و خرد

با سلام و درود، از برگزارکنندگان مراسم تجلیل از دوست و استاد گرانمایه، آقای دکتر محمد مهدی فرقانی، که همزمان با هفته روابط‌عمومی‌ 1393 برگزار می‌شود، سپاسگزاری کرده و این انتخاب شایسته را به آقای دکتر فرقانی و خانوادۀ ارتباطات در ایران تبریک می‌گویم.

افتخار آشنایی من با آقای دکتر فرقانی به تابستان سال 1373 برمی‌گردد که پس از 18 سال زندگی در آمریکا به ایران برگشتم. در آن سال، من از طریق برنامه توسعه و پیشرفت سازمان ملل و به دعوت دانشگاه علامه طباطبایی برای تدریس درسی در دورۀ فوق لیسانس به عنوان «روزنامه نگاری بین‌المللی» به مدت چهار هفته فرصتی استثنایی داشتم که با ۱۴ دانشجوی باهوش و پرانرژی، از جمله خانم دکتر بروجردی، همسر آقای دکتر فرقانی آشنا شوم و گفت وگوهای سازنده و پرباری داشته باشیم. این سفر فرصت آشنایی با آقای دکتر فرقانی را به من داد و از همان برخورد اول، تحت تأثیر شخصیت، تواضع و دیدگاه‌های علمی ایشان قرار گرفتم. تا امروز نیز تماس خود را با این استاد دلسوز و فعال حوزه ارتباطات حفظ کرده‌ام.

در سفر بعدی به ایران، سعادت داشتم که دوباره با آقای دکتر فرقانی دیدار کنم. از ایشان درباره وضعیت رسانه‌‌ها و محیط دانشگاهی پرسیدم. پاسخ ساده و در عین حال عمیق دکتر فرقانی هنوز در ذهن من باقی مانده که همچنان حکایت از اوضاع فعلی دارد. ایشان گفت: "کار در اینجا در همۀ حوزه‌ها، به خصوص رسانه‌‌ای و دانشگاهی، مانند بند بازی است چون هیچ‌وقت نمی‌دانی که چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا کسی‌ بند را تکان می‌دهد تا بیافتی و یا اینکه می‌توانی به سلامتی به آن سوی بند و تحقق اهدافت برسی‌؟"

تمامی دوستان و همکاران روابط‌عمومی‌، ارتباطاتی و آموزشی با فعالیت‌های علمی‌، تحقیقاتی و مدیریتی استاد فرقانی آشنا هستند و من در اینجا نیازی به تکرار آنها نمی‌بینم. فقط از راه دور به دکتر فرقانی تبریک می‌گویم، برای ایشان طول عمر آرزو دارم و امیدوارم که در راه توسعه و ارتقاء سطح علمی‌ و ارتباطاتی کشور به پشتکار و تلاش خود ادامه دهند و راه گشای آیند‌ه‌ای روشن‌تر و امیدوارکننده باشند.

با آرزوی توفیق و تندرستی

یحیی کمالی‌پور
دانشگاه پوردو کلیومت، آمریکا

گفتنی است، برای دومین مرتبه، هفته روابط‌عمومی از 27 اردیبهشت لغایت 2 خردادماه 1393 برگزار می شود. علاقمندان برای حضور در برنامه‌های این هفته می‌توانند به سایت www.7pr.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 259295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز