مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه با تاخیری پنجاه‌ساله از زمانی که آمریکا برنده رقابت فضایی در جهان شد و به ماه قدم گذاشت، قصد دارد با اجرای برنامه‌ای جدید به گونه‌ای دیگر خود را پیروز این میدان نشان دهد.

ماه

براساس گزارش فاکس‌نیوز، روزنامه روسی زبان Izvestia به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده‌است روسیه قصد دارد تا سال 2030 کلونی‌های انسانی را روی ماه گسترش دهد و به همین منظور تا دو سال دیگر، ماهنورد‌های روباتیک خود را راهی ماه خواهد کرد.

روسیه تا سال 2028 آماده ارسال انسان به ماه خواهد بود و در مرحله نهایی این برنامه انسان به سطح ماه خواهد رفت تا زیرساختارهای مورد نیاز برای استفاده از منابع ماه را برپا سازد.

اولین مرحله این برنامه هزینه‌ای برابر 815.8 میلیون دلار خواهد داشت و روسیه امیدوار است بتواند با جذب بخش خصوصی بخشی از هزینه‌های این پروژه را تامین کند. فواید ایجاد کلونی‌های انسانی روی ماه شامل کشف و استخراج مواد معدنی و عناصر نادر و همچنین استفاده از ماه به‌عنوان سکوی پرتابی استراتژیک برای ماموریت‌های آینده به اعماق فضا خواهد بود.

براساس گزارش مسکو‌تایمز، چین‌، هندوستان و ژاپن نیز درتلاش برای اجرای پروژه‌هایی روی سطح ماه هستند و شرکت آمریکایی مون‌اکسپرس نیز قصد دارد اولین فضاپیمای روباتیک خود را سال آینده راهی ماه سازد.

فضانوردان آمریکایی اولین انسان‌هایی بودند که در 20 جولای 1969 قدم بر خاک ماه گذاشتند و پس از آن پنج بار دیگر توانستند به قمر زمین سفر کنند. از دسامبر 1972 تاکنون هیچ انسان دیگری نتوانسته به ماه سفر کند.

کد خبر 259137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز