همشهری آنلاین: بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه پس از ۱۱ روز فعالیت به کار خود در مصلی تهران پایان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، آیین پایانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح شنبه با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و اهالی کتاب در مصلی تهران برگزار می‌شود؛ با این حال فعالیت‌های اصلی و جنبی این نمایشگاه از جمله نشست‌های تخصصی تا عصر شنبه در این محل ادامه خواهد یافت.

این نمایشگاه از دهم اردیبهشت ماه فعالیت خود را در مصلی تهران آغاز کرده بود.

شمار بازدیدکنندگان و میزان فروش کتاب پس از پایان این رویداد فرهنگی اعلام می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 92 بیش از 5 میلیون بازدیدکننده داشته است.

در مدت برپایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست‌های مختلف در مصلی تهران برگزار شد که یکی از مهمترین آن جلسات سرای اهل قلم در نیم طبقه شبستان مصلی تهران است. در این مکان هر روز و در دو نوبت صبح و عصر نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف کتاب و کتابخوانی و رونمایی کتاب‌های جدید برگزار می‌شود.

در این نشست‌ها نویسندگان، منتقدان و کارشناسان حوزه کتاب و کتابخوانی به صورت موشکافانه مسایل مختلف حوزه کتاب و مطالعه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت 125 هزارمتر مربع برپا شده و حدود 3 هزار ناشر داخلی و خارجی بیش از398 هزار عنوان کتاب را عرضه کردند.

ناشران بسیاری از کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، ژاپن، ونزوئلا، مکزیک، روسیه، قطر، سوریه، کویت، عمان، لبنان، آذربایجان، ارمنستان و چین در این نمایشگاه حضور دارند.

در این نمایشگاه 4500 غرفه کتاب در نظر گرفته شده است و ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان، بین‌المللی و عربی حضور دارند.

غرفه‌های نمایشگاه در داخل شبستان و فضای محوطه مصلی امام خمینی (ره) برپاست.

کد خبر 258907
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز