همشهری آنلاین: مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای همکار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: اگرچه ۳۴۳ هزار دانشجو در سامانه یارانه بن کتاب ثبت‌نام کرده‌اند اما سقف اعتبار برای پرداخت یارانه کتاب برای ۲۴۰ هزار نفر بود که این مهم محقق شد.

به گزارش ایرنا، نیکنام حسین‌پور درباره اطلاعات آماری دانشجویانی که سهم خود را به صورت آنلاین پرداخت کرده‌اند، گفت: بیشترین سهم مربوط به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی و پیام‌نور به ترتیب با 48، 20 و حدود 10 درصد است.

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای همکار بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به سهم بالای دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران در خرید بن کتاب اشاره کرد و افزود: دانشجویان استان تهران با 39 درصد، دانشجویان استان اصفهان با 5 درصد و دانشجویان مازندران و همدان هر کدام با 4 درصد و دانشجویان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به ترتیب با 3.7 و 3.5 درصد، بیشترین سهم را در دریافت یارانه کتاب داشته‌اند.

به گفته حسین‌پور، دانشجویان هرمزگان و خراسان شمالی کمترین سهم را در پرداخت سهمیه خود برای خرید بن کتاب را داشته‌ و استان‌های سمنان، قم، مرکزی و کردستان نیز هر کدام حدود 3 درصد از بن کارت‌های یارانه کتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشجویان 1700 مرکز آموزش عالی در سامانه یارانه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: دانشجویان دانشگاه‌ تهران با 10 هزار نفر، دانشگاه شهید بهشتی با 4 هزار نفر، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران هر کدام با حدود 3500 نفر بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته حسین پور، دانشگاه‌های ارومیه، تبریز، کردستان، دانشگاه آزاد تهران واحد علوم تحقیقات نیز هر کدام با حدود 3500 نفر در سامانه یارانه کتاب ثبت نام و سهم خود را پرداخت کرده‌اند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه 93 همه روزه از ساعت 10 تا 20 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکننگان از این رویداد بزرگ فرهنگی است.

کد خبر 258352
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز