همشهری آنلاین: دومین روز بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی تهران امروز(پنج شنبه) در حالی در مصلای تهران آغاز به کار کرد که شمار دوستداران یار مهربان برای بازدید از این رویداد فرهنگی بیش از روز گذشته بوده است.

book fair

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، به نظر می‌رسد تعطیلی برخی ادارات، موسسات و مدارس در روز جاری برشمار بازدیدکنندگان تاثیر گذاشته و آنان این روز را بهترین فرصت برای بازدید از این مکان فرهنگی انتخاب کرده‌اند.

بسیاری افراد با کودکان و نوجوانان نیز به همراه خانواده خود به نمایشگاه آمدند و با حضور درغرفه های مختلف برآنند تا کتابهای مورد نظر را از خیل کتاب‌های نمایشگاه پیدا کنند تا به خانه ببرند.

حضور افراد باخانواده‌های خود از جلوه‌های دیگر نمایشگاه کتاب است. اینجا فرصتی برای آنان فراهم آورده که یک روز تعطیل را همراه خانواده در نمایشگاه بگذرانند که هم فال است و هم تماشا.

محیطی سالم و پرجنب و جوش و آخر هم خرید کتابی یک روز بیاد ماندنی برای آنان رقم می‌زند.

نمایشگاه تهران این خوبی را هم دارد که کمتر کسی دست خالی از اینجا به خانه باز می گردد زیرا اغلب ناشران در این مرکز غرفه دارند و کتاب های خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

بازدیدکنندگان درغرفه های مختلف در جست و جوی کتاب های مورد نظر خود هستند و برخی هم بدنبال تخفیف بیشتر.

ارایه تخفیف به مشتریان از ویژگی های نمایشگاه کتاب تهران است که 5 درصد 10 درصد 20 درصد و 30 درصد و برخی جاها بالاتر به چشم می‌خورد.

غرفه‌های کتابهای آموزشی و کنکور و همچنین غرفه کتابهای کودکان و نوجوانان به مانند سال های گذشته شلوغ و پر رفت و آمد است.

کنکوری های اینجا برای خرید کتاب در تکاپوی خستگی ناپذیر هستند به هر غرفه سر می زنند تا کتاب مورد نظر خود را بیابند تا بلکه در سال آینده خود را در دانشگاه ببینند.

برگزاری نشست های تخصصی کتاب همچنان از برنامه های داغ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. اینجا باحضور نویسندگان، منتقدان و کارشناسان حوزه کتاب و کتابخوانی موضوع کتاب به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار می گیرد.

با این حال بسیاری از افراد فردا (جمعه) به عنوان یک روز تعطیل در نظر دارند به نمایشگاه بیایند تا کتابهای مورد علاقه خود را تهیه کنند.

نمایشگاه کتاب تهران در سال های گذشته همواره در روزهای تعطیل با گروه های عظیم بازدیدکنندگان روبرو بود و به نظر میرسد امسال نیز این رویه ادامه یابد.

فعالیت بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران ادامه دارد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت 125 هزارمتر مربع برپا شده و حدود 3 هزار ناشر داخلی و خارجی بیش از398 هزار عنوان کتاب را عرضه می کنند.

ناشران بسیاری از کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه ، ژاپن، ونزوئلا، مکزیک، روسیه ، قطر، سوریه، کویت ، عمان، لبنان، آذربایجان، ارمنستان و چین در این نمایشگاه حضور دارند.

در این نمایشگاه 4500 غرفه کتاب در نظر گرفته شده است و ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک ونوجوان، بین المللی،عربی، ارزی و ریالی وغیره حضوردارند.

غرفه های نمایشگاه در داخل شبستان و فضای محوطه مصلی امام خمینی (ره) برپا شده است.

کد خبر 258039

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز