سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مشارکت امور زنان در دولت هشتم گفت: جنس مشکلات دختران و مطالباتشان با پسران متفاوت است و از ابتدا باید در زمینه برنامه‌ریزی به آنان توجه شود و نباید وزارت جوانان وزارت پسران باشد.

دختران

به گزارش ایسنا، زهرا شجاعی، عضو شورای راهبردی جوانان در نخستین جلسه شورای راهبردی جوانان با بیان این که تلقی موجود از جوانان، پسر جوان است افزود: بر اساس عرف سن دختران در ازدواج پائین‌تر از آقایان است اما اکنون شاهد ازدواج دخترها و پسرهای همسن و حتی دخترهای بزرگتر با پسرهای کوچکتر هستیم. البته هنوز تغییر جدی در آمار این ازدواج‌ها به وجود نیامده است.

وی گفت: جای خالی مشاوره در حوزه دختران جوان در وزارت ورزش و جوانان خالیست و من درخواست دارم که این عنوان به عنوان یک سیاست و راهبردی در وزارت جوانان تعریف شود.

شجاعی در ادامه با اشاره به تبلیغات صورت گرفته در زمینه تحصیل دختران گفت: از تریبون‌های مقدسی شنیده می‌شود که افزایش دانش آموختگی دختران مصیبت و فاجعه است. دختران جوان تحصیلکرده بخاطر ترکیب جمعیتی فرصت ازدواج ندارند.

عضو شورای راهبردی جوانان افزود: دختران فرصت ازدواج که ندارند، اگر فرصت اشتغال هم به آنان ندهیم آن هم در شرایطی که تحصیلات آنان بالا است پس دختران چه کنند؟ کمترین آسیب محدود کردن دختران افسردگی آنان است و حتی این آمار در شهرهای مذهبی بالاتر است.

فهم گفتمان امروز جوانان مغفول مانده است

 اشرف بروجردی، فعال حوزه زنان نیز در این نشست با بیان اینکه فهم گفتمان امروز جوانان مغفول مانده است، تصریح کرد:‌ نوع گفتار جوانان امروزی در مقایسه با جوانان دوران قبل مانند دفاع مقدس تفاوت‌های بسیاری کرده است و این گفتار بعضا ناهنجار است. بنابراین بهتر است مجموعه‌ای درون ساختار وزارت ورزش و جوانان به وجود آید و در زمینه جایگزین کردن ادبیات ارزشی و بهنجار به جای ادبیات کنونی عمل کنند.

وی با بیان این که در این جلسه شاهد حضور جوانان نیستیم در پایان گفت: همیشه دستگاه‌های اجرایی خود را در حد ستاد تعریف می‌کنند و وارد حوزه اجرا نمی‌شوند در این شرایط جوانان هم کار خود را می‌کنند و مدیران فارغ از اتفاقات جاری تصمیم‌گیری می‌کنند.

کد خبر 258660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز