همشهری آنلاین: خطیب جمعه تهران تصریح کرد: دستیابی ایران به فن آوری صلح آمیز هسته‌ای ، اقدامی علمی و ملی بوده است و ذره‌ای از آن عقب نشینی نمی‌کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران دستیابی به فن آوری هسته‌ای را جزو حقوق اساسی ایران دانست و گفت: ملت ایران همواره علیه ادعاهای دروغین دشمنان کشورمان به ویژه در عرصه فن اوری هسته ای از این حقوق خود عقب نشینی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همگی متفق القولند که حقوق هسته ای ایران باید محفوظ بماند تصریح کرد: دشمنان ادعا می‌کنند که ایران در پی سلاح اتمی است حال آنکه این ادعا، دروغ و حرف ناروایی است که علیه کشورمان می‌زنند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: غرب دیگر باید بپذیرد که ایران هسته ای از حق خود کوتاه نخواهد آمد و دستیابی به فن اوری صلح آمیز هسته ای حقیقتی ملی است.

وی با تاکید بر اینکه فناوری انرژی هسته ای کار علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران است گفت: این موضوع جزو تمدن ایرانی - اسلامی ماست و ایرانیان از آن دست بر نمی دارند.

امام جمعه موقت تهران همچنین تمدن را با هم شدن، مجتمع شدن، با هم زندگی کردن، تصمیم گرفتن و با هم فکرکردن دانست و گفت: تمدن، مجتمعی منسجم است و اگر این اجتماع به درد هم نخورند و گرفتاری های هم را بر طرف نکنند مدینه جاهله به شمار می رود.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: جامعه منسجم وقتی در کمک به یکدیگر کم نگذارد آن جامعه به سمت پیشرفت حرکت می کند و درجامعه مدنی نیز تقوا حرف اصلی را زده و تمدن منسجم است.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به افتتاح شبکه خبری انگلیسی زبان (پرس تی وی ) گفت: افتتاح این شبکه، کار بسیار مهمی بود که هم اکنون در میان شبکه های خبری جهان پا به عرصه گذاشت.

آیت الله امامی کاشانی با تشکر از دست اندرکاران راه اندازی این شبکه خبری انگلیسی زبان خاطرنشان کرد: راه اندازی این شبکه تلویزیونی از طرف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در شرایطی که شبکه های خبری جهان در سیطره استکبار جهانی هستند کار بسیار ارزشمند و مهمی به شمار می‌رود.

وی با عالی توصیف کردن راه اندازی این شبکه خبری انگلیسی زبان گفت: هم اکنون شبکه های خبری جهان در انحصار مستکبران جهانی بوده و دست اندرکاران با راه اندازی این شبکه باید تلاش کنند تا این انحصار را از بین برده و از تحریف اخبار جهان جلوگیری شود.

آیت الله امامی کاشانی همچنین خاطرنشان کرد: شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ارتباط با ماهواره های جهانی، خبرهای دست اول را منتشر خواهد کرد و نمی گذارد در خبرها تحریف صورت گیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحریف اخبار و انتشار مطالب خلاف واقع از جانب شبکه های خبری جهان افزود: شبکه خبری انگلیسی زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد تا شبکه های خبری در انحصار استکبار جهانی، اخبار تحریف شده و خلاف واقع به افکار عمومی ارائه دهد.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه دنیای استکبار و نه مردم آنها، دشمن ما هستند، گفت: باید این شبکه با کمال استحکام و قدرتمندی، افکار عمومی جهان را در جریان مطالب محکم، اساسی، حق، درست، واقعی و به دور از تحریف و خلاف گویی و سست گویی قرار دهد.

وی همچنین از کارشناسان صدا و سیما و دانشگاهیان خواست با برنامه ریزی اصولی و دقیق، رسیدن به اهداف مطرح شده برای این شبکه خبری پیگیری کنند تا مطالب منتشر شده از این شبکه در هر حوزه خبری، محکم و حساب شده باشد.

امام جمعه موقت تهران به اجرای سهمیه بندی بنزین در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: همه ملت باید کمک کنند که تکلیفی که مجلس شورای اسلامی به عهده دولت گذاشته است، تا صرفه جویی در مصرف بنزین در کشور در دستور کار قرار گیرد، به خوبی اجرا شود.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه هم اکنون یک لیتر بنزین از یک لیتر آب بسته بندی شده ارزان تر است افزود: تولید بنزین در کشور باید با صرفه جویی در مصرف همراه شود.

وی با تاکید بر اینکه هزینه واردات بنزین برای کشور بسیار بالاست تصریح کرد: اجرای بهینه و مطلوب سهمیه بندی بنزین، همکاری و همیاری ملت و مسئولان را می طلبد هرچند دشمن در این باره هم دست به دست هم داده و بر روی رسانه های خود هم سرمایه گذاری کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شکست دشمنان ایران اسلامی در قبال طرح های مختلف آنان علیه ملت ایران گفت: همه مردم و مسئولان باید مدد رسانند تا طرح ملی سهمیه بندی بنزین به خوبی اجرا شود و اگر هم اشکالاتی بر سر راه اجرای این طرح وجود دارد دلسوزان جامعه آنرا بگویند که دولت چطور می تواند بهتر آنرا اجرا کند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین از دولت خواست تا در قبال اجرای طرح ملی سهمیه بندی بنزین، از قشرکم درآمد جامعه حمایت کند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اظهارات وزیر اموراقتصادی و دارایی درخصوص مالیات گفت: مالیات حق اجتماعی بوده و پرداخت آن بر دوش همه قرار دارد.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: فرار از مالیات، فرهنگ زشتی است که از زمان گذشته باقی مانده و فراریان مالیاتی باید این فرهنگ زشت را رها کنند.

وی در عین حال از مسئولان دولتی خواست از افرادی که درآمد کافی ندارند ، آنان را تحت فشار نگذارند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز نیزبا تبریک سالروز ولادت با سعادت سومین شخصیت عالم امکان ، فاطمه زهرا سلام الله علیها ، نامگذاری این روز به نام روز زن و مادر را نیاز جامعه امروزی به الگوگیری از شخصیت بزرگوار آن حضرت دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی همه انسانها به ویژه زنان مسلمان ، یهودی و مسیحی است .

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به جوانان توصیه کرد، زندگی خود را بر اساس تقوا و پاکدامنی بنا و از غفلت ناآگاهی و پرهیز کنند.

آیت الله امامی کاشانی از خانواده ها به ویژه جوانان خواست با پیروی از قران و مطالعه شیوه زندگی اهل بیت( ع) آن ها را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

کد خبر 25862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز