همشهری آنلاین: هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه ۷ روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: در واکنش به بحران اوکراین تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به اجرا می‌گذارند.

گروه ۷ تحریم های جدیدی علیه روسیه اجرا می کند

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: هر یک از کشورهای عضو گروه هفت تحریم های مورد نظر خود را علیه روسیه اعمال خواهند کرد ولی تمامی این تحریم ها با هماهنگی دیگر کشورهای این گروه خواهد بود.

وی تاکید کرد: گرچه کشورهای عضو گروه هفت در زمینه تحریم ها هماهنگ عمل خواهند کرد ولی این تحریم ها لزوما از سوی این کشورها یکسان نخواهد بود.

وی افزود: تحریم های جدید علیه روسیه از دوشنبه هفته جاری به اجرا در خواهند آمد.

کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از نشست قریب الوقوع وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه به منظور تصمیم گیری برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه خبر داد.

در بیانیه اخیر گروه هفت آمده است: کشورهای کانادا، آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، آلمان ، ایتالیا و ژاپن نسبت به تشدید تحریم ها علیه روسیه مصمم و متعهد هستند.

ˈروسیه که پیشتر جزو هشت کشور بزرگ صنعتی جهان موسوم به G8 بود اخیرا و پس از الحاق کریمه به خاک این کشور از این گروه اخراج شد.ˈ

دراین بیانیه همچنین روسیه متهم شده است که طی روزهای گذشته به تشدید تنش در مرزهای شرقی دامن زده است.

کد خبر 257359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز