یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تشریح جزییات برنامه‌های رفاهی این صندوق گفت:‌ در صدد ارائه کارت اعتباری متوازن ویژه فرهنگیان هستیم و چنانچه این کارت نهایی شود در هفته معلم توزیع خواهد شد.

ایسنا نوشت: شهاب‌الدین غندالی در مورد برنامه‌هایی که در صندوق ذخیره فرهنگیان در دست اجراست، گفت: یکی از برنامه‌های صندوق توزیع کارت اعتباری متوازن است که در صورت نهایی شدن در هفته معلم جزییات آن اعلام و کارت‌ها توزیع می‌شود.

وی افزود:‌ براساس این کارت‌ها معلمانی که از بیمه‌ معلم برای خودروی خود استفاده کرده باشند و معلمانی که از بیمه خود استفاده نکرده باشند در این طرح دارای امتیاز خواهند بود و تخفیف کارت اعتباری آنها را افزایش خواهیم داد.

فراهم شدن خرید اقساطی بدون سود برای فرهنگیان

به گفته غندالی امکان خرید اقساطی برای معلمان فراهم می‌شود و سقف پیش‌بینی شده برای کارت‌های اعتباری 2 تا 3 میلیون تومان است که می‌توانند 50 روز بعد بدون سود و هیچ هزینه‌ای نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و چنانچه در مهلت مقرر موفق به پرداخت اقساط خود نشوند به دیرکرد پرداخت‌ها 21 درصد سود تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: «طرح فرهنگ» به عنوان یکی از طرح‌های اقتصادی و رفاهی آموزش و پرورش برای معلمان در حال اجراست و پنج استان را تحت پوشش قرار داده است و تا شهریور ماه تمامی استان‌ها تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی افزود: براساس این طرح یک شبکه فروشگاهی راه‌اندازی می‌شود که با مشارکت تولیدکنندگان کالاهای اساسی از جمله روغن، برنج، گوشت و قند و شکر با تخفیف 26.5 درصد در این فروشگاه‌ها ارائه می‌شود و فرهنگیانی که شماره کارت خرید خود را به سامانه طرح فرهنگ ارائه داده باشند می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

غندالی با بیان اینکه در گام بعدی لوازم منزل و سیستم‌های صوتی و تصویری نیز در لیست خرید قرار خواهد گرفت گفت:‌ تخفیف 15 تا 20 درصدی ویژه این کالاها نیز از برنامه‌هایی است که صندوق رفاه در طرح فرهنگ پیش‌بینی کرده است.

به گفته مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ، فرهنگیانی که شماره کارت خود را به سامانه طرح فرهنگ اعلام کرده باشند می‌توانند در هنگام خرید از تخفیف 26.5 درصدی این طرح برخوردار باشند و این طرح شامل تمامی فرهنگیان بازنشسته و شاغل عضو طرح فرهنگ می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب فرهنگیان به ویژه در استان‌ها گفت: با توجه به اینکه بسیاری از فرهنگیان از این طرح اطلاعی نداشتند استقبال پس از اطلاع‌رسانی بسیار خوب بوده به طوری که در هفته گذشته تعداد عضو این طرح از 20 هزار به 30 هزار افزایش یافته است.

افزایش ظرفیت تحویل خودروی لیزینگی

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین از افزایش ظرفیت ارائه خودرو به صورت لیزینگی به متقاضیان عضو صندوق خبر داد و گفت:‌ امسال درصدد هستیم تا ظرفیت ارائه خودروی لیزینگی را به دو برابر افزایش دهیم و تا پایان شهریورماه تعداد خودروهای تحویلی را به 30 هزار خودرو افزایش خواهیم داد تا در بازه زمانی پنج ساله همه اعضا بتوانند از تسهیلات خرید خودرو بهرمند شوند.

وی درباره پرداخت بدهی 300 میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت:‌ در بودجه 93 اعتبارات این بدهی دیده و مقرر شده از محل فروش شرکت‌های دولتی این بدهی تامین و به صندوق پرداخت شود.

کد خبر 256672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز