گروه اجتماعی: قانون بازنشستگی پیش از موعد امسال در وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود، ولی آنطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است بدون سنوات ارفاقی و البته با لحاظ کردن شرایطی خاص.

مدرسه

براساس اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی‌اصغر فانی در این‌باره گفته؛ بازنشستگی پیش از موعد نیروی انسانی به منطقه جغرافیایی، رشته و دوره تحصیلی بستگی دارد و اگر آموزش و پرورش به یک نیرو نیازداشته باشد به‌طور یقین با بازنشستگی پیش از موعد وی موافقت نخواهد شد. اگر در منطقه‌ای خاص آموزش و پرورش بتواند نیروی انسانی متناسب را جایگزین کند با بازنشستگی پیش از موعد متقاضی این نوع بازنشستگی موافقت می‌شود و این به نیاز مناطق بستگی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بازنشستگی پیش از موعد در لایحه بودجه آمده است، گفت: بر این اساس نیروهای مازاد با تشویق و امتیاز و البته با انتخاب و اختیارخود از سیستم آموزش و پرورش خارج خواهند شد و امیدواریم طی 2سال آینده نیروهای انسانی ساماندهی شوند. طرح بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان با سنوات ارفاقی در دولت هشتم که با شعار خروج نیروهای مازاد و سبکبال‌سازی‌ آموزش و پرورش اجرا شد نهایتا به خروج ده‌ها هزار فرهنگی متخصص و مجرب این وزارتخانه انجامید. سال 91نیز تنها با بازنشستگی 10هزار فرهنگی که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج بودند موافقت شد. هم‌اکنون نیز آموزش و پرورش با ده‌ها هزار نیروی مازاد روبه‌روست و در عین حال به ده‌ها هزار نیرو نیاز دارد.

کد خبر 255078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز