یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

قریب به ۳سال از بازنشستگی‌مان می‌گذرد ولی هنوز موفق به دریافت مطالبات دوران اشتغال خود نشده‌ایم.

با وجود پیگیری ما، مسئولان تا‌کنون پاسخ شفافی نداده‌اند. این موضوعی است که برخی فرهنگیان بازنشسته مطرح می‌کنند. این گروه از بازنشستگان از سال 90پیگیر حل مشکل خود هستند اما تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند. در نامه‌ای که برخی فرهنگیان بازنشسته سال 90برای همشهری ارسال کرده‌اند آمده است: حق ما در چند مورد تضییع شده است، مهم‌ترین مشکل این است که صندوق بازنشستگی احکام صادره مبنی بر تغییر وضعیت ما به خبره و عالی را قبول ندارد. همچنین افزایش ضریب حقوق کارمندان دولت برای ما اعمال نشده است.

یکی از فرهنگیان بازنشسته گفت: عدم‌تطبیق میانگین 2سال آخر خدمت با حکم بازنشستگی، کسر حق مدیریت و معاونت که اکنون برای شاغلان اصلاح تطبیق صورت گرفته ولی برای بازنشستگان باعث شد، از دی ماه 90مبلغ 50هزار تومان از حقوق کسر شود. نکته دیگر اینکه کسر حق خبره و عالی با توجه به کسورات بازنشستگی در برقراری حقوق بازنشستگی. مبلغ کسرشده به ازای خبره و عالی هر کدام 50هزار تومان است. همچنین 9هزار و 400تومان از سختی کار کم شده است. مسئولان مربوطه گفته‌اند چون تعداد بازنشستگان تهرانی زیاد است این مشکل بروز کرده است. یکی از فرهنگیان ایثارگری که سال 90بازنشسته شده نیز اظهار کرد: مستندات ایثارگری در پرونده‌ام موجود است ولی صندوق بازنشستگی صدور حکم اصلاحیه را منوط به دریافت کسورات کرده و آموزش و پرورش هم می‌گوید خودت باید کسورات را به‌حساب صندوق بازنشستگی واریز کنی تا اصلاحیه حکم صادر شود. پرداختی شما جزو دیون خواهد بود و درصورت تأمین اعتبار بازپرداخت می‌شود.

قلم قرمز بر عالی بودن فرهنگیان

دی‌ 89آموزش و پرورش برای فرهنگیان لیسانس و فوق لیسانس احکام «عالی» صادر کرد که براساس آن حقوق این گروه افزایش یافت و کسورات بازنشستگی نیز بر مبنای حقوق جدید محاسبه شد. ایام بازنشستگی این گروه فرا رسید و سال 90پرونده آنها برای برقراری حقوق اولیه به صندوق بازنشستگی ارسال شد. صندوق بازنشستگی این احکام را به‌علت منطبق نبودن احکام با بخشنامه مربوطه رد کرد و پرونده‌ها را به آموزش و پرورش پس فرستاد. مشکلات این گروه از فرهنگیان بازنشسته طی سال اخیر لاینحل باقی مانده‌است و آنها معتقدند آموزش و پرورش باید این موضوع را حل کند.

 

کد خبر 259065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز