همشهری آنلاین: یک مقام وزارت امور خارجه روسیه بر ضرورت اصلاحات در ساختار صندوق بین المللی پول و تغییر این ساختار تاکید کرد.

روسیه خواستار اصلاحات در ساختار صندوق بین المللی پول شد

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، وادیم لوکوف نماینده وزارت خارجه روسیه در گروه 20 و گروه بریکس روز سه شنبه هشدار داد: در صورتی که صندوق بین المللی پول به اصلاحات اساسی در ساختار خود اقدام نکند مشروعیت خود را نزد کشورهای تامین کننده سرمایه از دست می دهد.

وی افزود: کشورهای عضو گروه بریکس به تلاش ها برای تحقق خواسته های قانونی قدرت های اقتصادی جدید و کشورهای در حال توسعه در عرصه توزیع سهمیه های وامی ادامه خواهند داد.

لوکوف با بیان این که این یک وسواس کشور خاص نیست اظهار داشت: خواهان اصلاحات واقعی در سیستم سرمایه های صندوق بین المللی پول هستیم تا با واقعیت های کنونی جهان مطابقت داشته باشد.

وی هشدار داد: اگر این اصلاحات انجام نگیرد مشروعیت صندوق بین المللی پول زیر سوال می رود و اعتبار این سازمان نزد اعضای گروه بریکس و کشورهای در حال توسعه مخدوش خواهد شد.

لوکوف افزود: مشروعیت سرمایه ای غیرمادی است که بطور مستقیم با امور ملموس مرتبط است.

وی توضیح داد: اگر صندوق بین المللی پول از اعتبار بالایی برخوردار باشد کشورهای عضو بریکس برای تامین سرمایه آن و ایفای نقش فعال در این زمینه آمادگی خواهند داشت.

گروه بریکس از کشورهای روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل تشکیل شده است.

کشورهای عضو گروه 20 در نشست خود در سئول در سال 2010 تصمیم به انجام اصلاحات در ساختار صندوق بین المللی پول و تغییر سیستم توزیع سرمایه ها به نفع کشورهای در حال توسعه گرفتند، اما کنگره آمریکا آن را تصویب نکرد.

کد خبر 256058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز