همشهری آنلاین: ویلیام موری سخنگوی صندوق بین المللی پول اعلام کرد هیاتی از کارشناسان این صندوق این هفته برای نخستین بار پس از بیش از دو سال، به منظور ارزیابی اوضاع اقتصادی ایران به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این هیات قصد دارد 25 ژانویه ( 5 بهمن) به منظور بررسی دقیق تر تاثیر تحریم ها و ارائه گزارشی درباره وضعیت و چشم انداز رشد اقتصادی وارد تهران شود.

کارشناسان صندوق بین المللی پول آخرین بار در ژوئیه سال 2011 به منظور بازنگری کامل وضعیت اقتصادی از ایران دیدن کردند.

موری با اشاره به ارزیابی سالانه این صندوق از وضعیت اقتصادی 188 عضو خود به خبرنگاران گفت: توافقی بر اساس اصل 4 برای بازنگری اقتصاد ایران وجود دارد. تمرکز اصلی ارزیابی های این هیات در سفر به تهران چگونگی کمک به احیای ثبات اقتصاد کلان و رفع ضعف طولانی مدت در ساختار اقتصادی این کشور خواهد بود.

مقامات این صندوق پس ازمذاکره با مقامات، تجار، سیاستمداران و گروه های جامعه مدنی با نگاهی انتقادی به تجزیه و تحلیل وضعیت و مدیریت اقتصادی کشور می پردازند.

صندوق بین المللی پول در نوامبر 2013 پیش بینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در پایان سال جاری مالی کنونی که از 21 مارس آغاز شده به منفی 1.5 درصد برسد، اما این رقم در سال آینده مالی به مثبت 1.3 درصد افزایش یابد.

 

کد خبر 246888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز