پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه با تشویق اروپا در اجرای تدابیر جدید توسط بانک مرکزی اروپا برای افزایش نقدینگی در منطقه یورو، اعلام کرد اروپا تدابیر خوبی در پیش گرفته است و از این زمان به بعد تنها مسئله زمان مطرح است.

به گزارش رویترز از واشنگتن، کریستین لاگارد مدیر کل این صندوق بین‌المللی که یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش بینی وضع اقتصادی جهان به حساب می‌آید، اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا را که گفته بود این نهاد برای افزایش نقدینگی در منطقه یورو ابزارهای غیر متعارفی به اجرا خواهد گذاشت تشویق کننده دانست.

دراگی گفته بود: اگر لازم باشد ما حاضریم در چارچوب تدابیر غیر متعارف برای آنکه نقدینگی بیشتری به بازار تزریق شود اوراق قرضه و سهام در دست مردم را خریداری کنیم.

لاگارد که این سخنان را در کنفرانسی خبری در واشنگتن بیان می کرد افزود از این زمان به بعد تنها مسئله زمان مطرح است. یعنی هر چه سریع تر این کار انجام گیرد بهتر خواهد شد.

وی از بانک مرکزی اروپا خواست به محض آنکه آمادگی لازم را پیدا کرد تدابیر و سیاست‌های اقتصادی غیرمتعارف را به اجرا گذارد.

میزان نقدینگی در منطقه یورو مانند میزان رشد اقتصادی آن از چند ماه پیش تاکنون خیلی پایین است و همین امر موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان شده است. کارشناسان اقتصادی که درباره اوضاع اقتصادی منطقه یورو اندکی بدبین تر هستند استدلال می‌کنند اگر روند پایین بودن میزان نقدینگی،یعنی پایین بودن طولانی مدت سطح عمومی قیمت و حقوق‌ها ادامه داشته باشد، رشد اقتصادی دراین منطقه به طور کلی مختل خواهد شد.

کد خبر 255423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز