همشهری آنلاین: نیویورک یکشنبه اول جولای (10 تیر) به اولین شهری در آمریکا بدل شد که چربِی‌های ترانس را از غذاهای رستوران‌هایش حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه همچنین مبارزه سختی با برخی از غذاخوریِ‌ها در حال انجام است.تا آنها اطلاعات مربوط کالری‌غذاها را بر روی فهرست غذاهایشان  درج کنند.

به نظر می‌رسد در اغلب بیش از 20000 رستوران نیویورک این گذر به سوی روغن‌های پخت و پز سالم‌تر به آرامی صورت گرفته است، گر چه برخی از آنها درجاتی از نارضایی را نشان داده ‌اند.انجمن رستوران‌های ایالت نیویورک به مشکلات تهیه جایگزین‌های برای روغن پخت و پز قدیمی اشاره کرده است.

 بر اساس گزارش مسئولان شهر 83 درصد رستوران‌های عرضه کننده غذاهای حاضری یا فست ‌فودها از پیش شروع به استفاده از روغن‌های سرخ‌کردن فاقد چربی‌های ترانس کرده بودند.

در مورد نانوایی‌ها مقررات ممنوعیت استفاده از چربی‌های ترانس از جولای سال 2008 به اجرا در خواهد آمد. روغن‌های گیاهی جامد که حاوی چربی‌های ترانس هستند به طور گسترده‌ای برای تردشدن نان‌ها به کار می‌روند.

چربی‌های ترانس مانند چربِ‌های اشباع‌شده اغلب در شیرینی‌ها، پاستا، پیتزا و دونات‌ها به کار می‌روند و اعتقاد براین است که یک عامل دخیل در ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی است.

در اروپا نیز دانمارک محدودیت‌هایی را بر روی چربِی‌های ترانس اعمال کرده است.

کد خبر 25582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز