همشهری آنلاین: رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه برقراری پرواز مستقیم ایران و آمریکا از طریق وزارت خارجه در حال پیگیری است، گفت: پرواز مستقیم ایران و اتریش که در گذشته برقرار بود اما قطع شده بود مجدد راه‌اندازی شد.

علیرضا جهانگیریان در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت برقرار پرواز مستقیم با آمریکا گفت: در رابطه با کشور آمریکا طبق ضوابط بین المللی باید توافقنامه‌هایی بین دو کشور منعقد شود که از طریق وزارت خارجه در حال پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به غیر از آمریکا با سایر کشورها از نظر پرواز مستقیم مشکل زیادی وجود ندارد، گفت: موضوع اصلی در پرواز مستقیم با کشورها این است که ناوگان مناسب و تعداد ناوگان هوایی کشور باید کافی باشد.

جهانگیری تصریح کرد: البته برخی از شرکت های خارجی مانند شرکت اتریشی، پرواز خود را بین ایران و اتریش مجدد راه‌اندازی کرده‌اند؛ در گذشته این مسیر پروازی وجود داشت اما قطع شد که مجددا قبل از عید راه اندازی شد.

وی ادامه داد: به محض اینکه ناوگان حمل و نقل مناسب در اختیار شرکت‌های داخلی قرار گیرد، اولویت ما ساماندهی مسیرهای داخلی است.

بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پخش در حال پرداخت/ میزان بدهی کمتر از 500 میلیارد

رئیس سازمان هواپیمایی در ادامه با اشاره به اینکه بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پخش فرآورده های نفتی بابت توزیع سوخت هوایی گفت: این بدهی در حال پرداخت و میزان آن کمتر از 500 میلیارد تومان است.

جهانگریان افزود: به دلیل اینکه رقم بدهی اعلامی از سوی شرکت های هواپیمایی و شرکت پخش فرآورده های نفتی متفاوت است، در این راستا جلسات مشترکی بین شرکت های هواپیمایی و شرکت پخش فرآورده های نفتی برگزار شده است که طرفین تقریبا به جمع بندی نهایی دست یافتند و در حال نهایی کردن میزان دقیق بدهی هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: البته قرار شده تا زمان نهایی شدن رقم دقیق بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت پخش فرآورده های نفتی، شرکت های هواپیمایی بدهکار، اقساط اولیه خود را پرداخت کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با یادآوری تعلیق بخشی از تحریم های صنعت هواپیمایی گفت: در این زمینه به نظر می‌رسد گام های مثبتی برداشته شده اما در حالی که ایران به تعهدات خود طبق موافقت‌نامه پایبند بود اما کشورهای غربی در انجام تعهدات خود تاخیر دارند که این تاخیر برای ما سرنوشت ساز است و از این بابت نگرانی و نارضایتی خود را اعلام کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم کشورهای غربی به انجام تعهدات خود در قبال ایران تسریع ببخشند، گفت: خبرهایی که این روزها شنیده می شود قدم هایی در راستای رفع تحریم است.

کد خبر 255801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز