گروه بورس: مسئولان سازمان خصوصی‌سازی اخبار و شایعات منتشر شده درباره حضور یک مشتری خارجی برای خرید سهام مخابرات را تایید کردند.

پیش از این هیات عالی واگذاری مجوز فروش 30تا50درصد سهام شرکت‌های فولاد و مس را صادر کرده بود.

هنوز از ملیت و نام شرکت‌های متقاضی خرید سهام مخابرات خبری منتشر نشده است.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی ضمن تایید این خبر گفت: چند مشتری خارجی برای خرید سهام شرکت مخابرات درخواست داده‌اند. ضمن اینکه این درخواست‌ها تنها مربوط به شرکت مخابرات می‌شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های قابل واگذاری مشتری خارجی دارند و در حال حاضر روی میز کارمن تعداد زیادی از درخواست‌های این مشتری‌های بزرگ خارجی وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این زمینه مذاکراتی نیز انجام شده است، گفت: هنوز در این زمینه مذاکراتی انجام نشده، اما زمانی که شرکت مخابرات در شهریور ماه وارد بورس شود و دولت درباره میزان واگذاری سهام تصمیم‌می‌گیرد و مذاکره با خارجی‌ها درباره فروش سهام مخابرات آغاز می‌شود.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی در پاسخ به این پرسش که مشتری‌های شرکت مخابرات چه ملیتی دارند، گفت: اجازه بدهید به موقع نام این شرکت‌ها را رسما اعلام خواهیم کرد.

مشتری روسی

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی فاکس نیوز روز شنبه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: میخائیل فریدمن 43ساله که دامنه فعالیت‌های شرکت عظیم او در روسیه به اروپای غربی و حتی آمریکا نیز کشیده شده، تلاش می‌کند که سهام عمده شرکت مخابرات ایران را نیز خریداری کند.

فریدمن صاحب بزرگترین شرکت بانکی- مخابراتی روسیه به نام آلفا بانک است که دامنه فعالیت‌هایش از آمریکا تا اسکاندیناوی و اندونزی را در برمی‌گیرد.  فاکس نیوز افزود: شرکت آلفا بانک 9ماه است روی طرح خریداری 20 میلیون دلار سهام یک شرکت تلفن همراه ایرانی فعالیت می‌کند.

واگذاری پس از پذیرش در بورس

از طرف دیگر سیدمهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی نیز با تایید خبر درخواست مشتری خارجی برای خرید سهام شرکت مخابرات گفت: در حال حاضر چند سرمایه‌گذار خارجی برای خرید سهام شرکت مخابرات درخواست داده‌اند.

وی از ذکر نام این شرکت‌ها خودداری کرد و افزود: تا نهایی شدن میزان دقیق واگذاری و پذیرش این شرکت در بورس نمی‌توان نامی از این شرکت‌ها برد.

عقدایی تصریح کرد: برای این کار ابتدا باید سهام مخابرات در بورس پذیرش شود و پس از آن دولت تصمیم بگیرد که چه میزان از سهام این شرکت بایدبه  مشتری داخلی و چه میزان به مشتری خارجی تعلق بگیرد.

به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی تا شهریورماه در بورس پذیرفته خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما همچنین در حال بازاریابی سهام برای تمامی شرکت‌ها از جمله شرکت مخابرات هستیم.

کد خبر 25560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز