همشهری آنلاین: مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و تعدادی از مدیران و کارکنان این سازمان با سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، سردار کارگر در این دیدار ضمن تبریک آغاز سال 93، بر تحقق منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد و ادامه داد: فرهنگ توصیه شده مقام معظم رهبری ملاک عمل کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی شناسایی گروه‌های مرجع مثل مدارس، مساجد و اجتماعات محلی را مؤثر دانست و افزود: دفاع مقدس فراجناحی و متعلق به همه مردم است و همگان به رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند.

سردار کارگر به دیدار 26 اسفندماه سال92 با رهبر معظم انقلاب اشاره و بر دو کلیدواژه مورد نظرایشان یعنی عدم فراموشی و توجه به مسئله تحریف دفاع مقدس تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در زمینه راهیان نور فعالیت‌های سازمان یافته و ارزشمندی صورت گرفته اما کیفیت بخشی و برنامه‌ریزی گسترده‌تر در حوزه زنان ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

سردار کارگر با استناد به دیدگاه‌های ارزشمند امام راحل، نقش اثرگذار زنان در فساد و صلاح جامعه را مورد تاکید قرار داد و سیاستگزاری سازمان زنان در ایجاد زمینه‌های لازم برای زیارت با معرفت مناطق عملیاتی دفاع مقدس، نهادینه کردن مؤلفه ایثار و شهادت بدور از تحریف در جامعه که از الزامات مورد نظر فرماندهی کل قوا در راهیان نور است را خواستار شد.

وی با اشاره به سهم مهمی که فضای مجازی در پیشبرد اهداف انقلاب و نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد بر ضرورت بهره‌مندی از این ظرفیت مهم اشاره کرد.

سردار کارگر در این دیدار از مدیران سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خواست که سیاستگذاری، هدایت، حمایت و نظارت را در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری سر لوحه کار خود قرار دهند.

مجتهدزاده نیز در ادامه این دیدار با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، تبدیل مؤلفه‌های ایثار و از خودگذشتگی به گفتمان اصلی جامعه را در رعایت اخلاق اجتماعی و خانوادگی ضروری دانست.

به اعتقاد مجتهدزاده، بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردمی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نهادینه کردن آن در جامعه تاثیر بسزایی دارد.

مجتهدزاده در پایان از برگزاری همایش تجلیل از همسران شهدا و ایثارگران در خرداد ماه امسال خبر داد و به اهمیت حرکت‌های نمادین ملی در یادآوری ارزشهای نهادین دوران دفاع مقدس و قدردانی از حماسه‌آفرینی ایثارگران اشاره کرد.

کد خبر 255253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز