گروه شهری: با افزایش فضاهای عمومی در شهر تهران و توسعه سرانه‌های تفریحی و تفرجگاهی هر سال بر تعداد گردشگران نوروزی شهر تهران افزوده می‌شود.

سال گذشته بسیاری از شهروندان کشور در ایام نوروز تهران را در فهرست مقاصد گردشگری خود جای داده بودند که این روند در نوروز امسال افزایش چشمگیری یافته است.

مناطق گردشگری شهر تهران تنها برج میلاد و فضاهای فرهنگی و تاریخی این شهر نیست. اراضی عباس‌آباد در سال جدید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری شهر تهران درآمده است به‌نحوی که در ایام نوروز امسال بیش از 150هزار نفر از شهروندان تهرانی و مسافرین نوروزی از بوستان‌ها و فضاهای فرهنگی و تفریحی منطقه ویژه عباس‌آباد بازدید کردند.

اردشیر نوریان با اشاره به نامگذاری سال 93به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در سال جدید در حوزه‌های مدیریت، فعالیت‌های فرهنگی، تکمیل طرح‌ها و افتتاح پروژه‌ها شاهد تحول جدی در منطقه ویژه عباس‌آباد خواهیم بود. به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، منطقه ویژه عباس‌آباد در سال‌جاری به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی گردشگری مورد توجه شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی قرار گرفت که حضور بیش از 150هزار نفر در بوستان‌ها و فضاهای تفریحی این منطقه را موجب شده است. وجود بوستان نوروز در اراضی عباس‌آباد و توجه به کشورهایی که در آنها جشن نوروز برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اراضی عباس‌آباد بوده است.

همچنین اجرای طرح استقبال از بهار در شهر تهران که توسط شهرداری اجرا شد، به افزایش استقبال شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی از اراضی عباس‌آباد کمک کرده است. در اسفند‌ماه سال گذشته و فروردین سال‌جاری برگزاری جشنواره اقوام و فعالیت‌های فرهنگی با رویکردی متناسب با ایام فاطمیه در دستور کار شرکت نوسازی عباس‌آباد بوده که در کنار آماده‌سازی‌ بیش از 100هکتار فضای سبز و بوستان برای میزبانی از شهروندان و مسافرین نوروزی بهاری پرطراوت را رقم زده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد از انجام فعالیت‌های عمرانی در روزهای نوروز در بخشی از اراضی خبر داد و گفت که در طول ایام نوروز همانند دیگر بخش‌های شهرداری تهران، فعالیت‌های اجرایی و عمرانی در منطقه عباس‌آباد با جدیت دنبال شده که به لطف خدا درآینده‌ای نزدیک خبرهای خوشی را به مردم عزیز شهر تهران اعلام خواهیم کرد.پل طبیعت ازجمله پروژه‌هایی است که در اراضی عباس‌آباد در حال اجراست و به‌نظر می‌رسد تا پایان بهار سال‌جاری این پل روی شهروندان تهرانی گشوده شود.

این پل تنها پل 3طبقه ویژه پیاده کشور است که بر فراز بزرگراه مدرس مراحل پایانی احداث را می‌گذراند و بوستان آب و آتش را به بوستان طالقانی و باغ موزه دفاع‌مقدس و باغ کتاب متصل می‌کند. این پل پس از بهره‌برداری به یکی از جاذبه‌های اصلی اراضی عباس‌آباد تبدیل خواهد شد.

کد خبر 254838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز