گروه شهری: قائم‌مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه حضور خود در همایش افتتاحیه نخستین سریال گردشگری ایران با ‌عنوان مسافر ونیزی اعلام کرد: امسال حداقل ۳میلیون تهران‌کارت توزیع می‌شود که دارندگان آن می‌توانند از تخفیف‌های ۵۰تا ۷۰درصدی برای بازدید از اماکن گردشگری تهران استفاده کنند.


قائم‌مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه حضور خود در همایش افتتاحیه نخستین سریال گردشگری ایران به‌عنوان مسافر ونیزی اعلام کرد: امسال حداقل 3میلیون تهران کارت توزیع می‌شود که دارندگان آن می‌توانند از تخفیف‌های 50تا 70درصدی برای بازدید از اماکن گردشگری تهران استفاده کنند.

حمیدرضا بتو با اشاره به تجربه سال گذشته شهرداری تهران در ارائه تهران‌کارت به مسافران نوروزی و شهروندانی که نوروز را در تهران سپری می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه هزینه مسافرت افزایش پیدا کرده است، مدیریت شهری به‌دنبال بهره‌مند کردن مسافران نوروزی و شهروندان تهرانی از امکانات و برنامه‌های گردشگری است. بتو تجربه سال گذشته انتشار تهران کارت را موفقیت آمیز ارزیابی و بیان کرد: بررسی‌ها حاکی از رضایت شهروندان بود. از این‌رو برای نوروز93با همکاری بخش خصوصی در تهران رینگ‌های گردشگری تعریف شده است. بتو همچنین از اقدامات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی برای اسکان موقت مسافران شهر تهران در فضای امن و مناسب خبرداد و اظهارداشت: از آنجا که پیش‌بینی‌ها حاکی از برودت هوا و احتمال بارش در تعطیلات نوروز93است، مدیریت شهری تصمیم گرفته مسافران را برای اسکان موقت به سوله‌های بحران هدایت کند تا این گردشگران هم از امکانات بهداشتی مناسب برخوردار باشند و هم امکان ارائه خدمات ویژه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در استقبال از این مهمانان باشد. وی همچنین اعلام کرد: اداره توسعه گردشگری شهرداری تهران در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نیز برای مسافران نوروزی برنامه‌های ویژه فرهنگی اختصاص داده است.

گردشگری مذهبی در تهران

مجتبی احمدلو، مدیر توسعه گردشگری شهرداری تهران با اعلام اینکه امسال 66مقصد گردشگری در شهر تهران برای گردشگران شهری درنظر گرفته شده است، گفت: بیشترین سهم گردشگری با 33درصد به اماکن مذهبی اختصاص دارد. احمدلو افزود: سهم مراکز تاریخی در گردشگری تهران 22درصد، برج‌ها 12درصد، بازدید از خانه‌های تاریخی و کاخ‌ها 9درصد، بازدید از میادین زیبای تهران و خیابان‌ها 11درصد و سهم بازدید از پارک‌ها و مراکز فرهنگی 9درصد پیش‌بینی شده است. مدیر توسعه گردشگری شهرداری تهران با اعلام اینکه 27آژانس توریستی و گردشگری برای همکاری با شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: مدیریت شهری به هیچ وجه قصد تصدیگری در امور گردشگری را ندارد و تنها در راستای تسهیل بازدید از مراکز گردشگری تهران فعالیت‌های مختلف صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به تماس افراد با 137برای کسب اطلاع از برنامه‌های گردشگری و ثبت نام درسامانه‌های گردشگری اشاره کرد. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و آژانس‌ها در این تورهای گردشگری ثبت‌نام کنند. احمدلو با اعلام اینکه ظرفیت روزانه تورهای گردشگری تهران 4هزار نفر است، افزود: براساس دستورالعمل مدیریتی برای هماهنگی و بازدید از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مدیریت جداگانه‌ای تعریف شده است. این در حالی است که امکان افزایش ظرفیت گردشگری نیز وجود دارد.

کد خبر 250797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز