شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: در میان انبوه مقاصد گردشگری کشور، در نوروز۹۳ پایتخت نیز به‌عنوان یکی از مقاصد متنوع گردشگری مورد بازدید میلیونی گردشگران کشور قرار گرفت. نقاط تاریخی و موزه‌ها در این میان تنها بخشی از مقاصد گردشگری مسافران نوروزی بود.

در بخش گردشگری طبیعت نیز انبوه بوستان‌های تهران توانست بازدید‌کنندگان را به خود جذب کند. همچنین برج میلاد یکی از این مقاصد گردشگری بود. جشنواره نوروزی برج میلاد تا روز 12فروردین با استقبال 653هزار بازدید‌کننده روبه‌رو شد.

استقبال گردشگران نوروزی پایتخت از جشنواره نوروزی برج میلاد تهران و ویژه‌برنامه عطر یاس خارج از انتظار بود و از زمان آغاز به‌کار جشنواره هزاران گردشگر به ششمین برج بلند مخابراتی دنیا آمدند تا از برنامه‌های متنوع آن در فصل آغاز شکوفه‌ها استفاده کنند. از زمان آغاز به‌کار جشنواره (25اسفند ماه) صدها هزار نفر از شهروندان و گردشگران نوروزی پایتخت به نماد ملی ایران آمدند و ضمن بازدید از ششمین برج بلند مخابراتی دنیا، از فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی و هنری بخش‌های مختلف برج میلاد تهران استفاده کردند. از این تعداد گردشگر و مسافر، بیش از یک هزار نفر از آنها مسافران نوروزی بودند که از کشورهای مختلف همچون روسیه، عراق، عربستان، گرجستان، تاجیکستان و... به پایتخت سفر کردند و بازدید از نماد ملی ایران را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود در بازدید از پایتخت گذاشتند.

در چهارمین جشنواره نوروزی برج میلاد ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای گردشگران درنظر گرفته شده بود که ازجمله آنها می‌توان به موسیقی محلی، غرفه خوراکی‌های سنتی ایران، لباس‌های محلی، رستوران‌های محلی شهرهای مختلف ایران، فروش سوغات، شهربازی، اسب سواری و شترسواری اشاره کرد.

استقبال از روز طبیعت

روز طبیعت امسال بیش از 2هزار بوستان پایتخت میزبان شهروندان تهرانی بود.معاون خدمات شهری شهرداری تهران از استقرار بیش از 260دستگاه آتش‌نشانی، برگزاری نماز جماعت در بیش از 150بوستان و توزیع نایلکس‌های کیسه آبی در روز طبیعت خبر داد.

مجتبی عبداللهی در ادامه با تأکید بر نگاه ویژه شهرداری تهران به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه داد: در روز طبیعت بیش از 2000بوستان برای استفاده شهروندان از طبیعت آماده شد و در بوستان‌های جنگلی، سرویس‌های پرتابل بهداشتی و آب‌ آشامیدنی تعبیه شد که مورد استفاده شهروندان نیز قرار گرفت. تمامی بخش‌های اجرائیات شهرداری تهران برای برگزاری روز طبیعت در آماده‌باش کامل بودند که خوشبختانه اتفاق خاصی نیز دراین روز گزارش نشد. شرکت شهر سالم نیز با خودروهای اورژانس و پزشکان همراه جهت خدمات‌رسانی در این بوستان‌ها مستقر شدند.

وی همچنین به برگزاری نماز جماعت در بیش از 200بوستان شهر تهران اشاره کرد و افزود: در این روز نماز جماعت در بهشت‌زهرا نیز در قطعات شهدا برگزار شد. همچنین سازمان آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل قرار داشته و در نقاط مختلف شهر تهران، بیش از 260دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین و همچنین موتورسیکلت مستقر شدند و به شهروندان تهرانی خدمات‌رسانی کردند و روز طبیعت روز بی‌حادثه تهران بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از عرضه مواد غذایی و صیفی‌جات در میادین میوه و تره بار در روز طبیعت خبر داد و گفت که استقبال تهرانی‌ها از این غرفه‌ها بسیار خوب بود. در روز طبیعت سازمان پسماند نیز در تمام بوستان‌ها با برپایی ایستگاه‌های پسماند برای جمع‌آوری زباله خشک، آموزش درخصوص جمع‌آوری زباله‌ها و توزیع نایلکس‌های کیسه آبی برای جمع‌آوری زباله‌ را به شهروندان عرضه کرد. بیش از 200تیم موضوع آموزش و تفکیک زباله را به شهروندان توضیح دادند. همچنین توزیع بروشور و CD از دیگر برنامه‌هایی بود که در بوستان‌های پایتخت به اجرا درآمد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران برگزاری روز طبیعت در بوستان‌های پایتخت را بدون مشکل دانست و گفت: برای کنترل هر چه بهتر شهر در این روز، ستادی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با حضور روسای سازمان‌های آتش‌نشانی، پارک‌ها و فضای سبز و معاونت خدمات شهری تشکیل شد و پیش از برگزاری روز طبیعت آمادگی کامل برای میزبانی شهروندان وجود داشت. وی به تشکیل ستادی در سازمان پارک‌ها با حضور رؤسای برخی سازمان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با تشکیل این ستاد، زمینه کنترل هر چه بهتر شهر در روز طبیعت فراهم می‌شود و می‌توان از این طریق ساماندهی مناسبی درخصوص حمل‌ونقل عمومی با توجه به آمادگی کامل سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و متروی شهر تهران، در سطح شهر داشت.

وی درباره اسکان نوروزی مسافران و همکاری با حوزه اجتماعی در این زمینه اشاره کرد: شهر تهران به‌عنوان قطب گردشگری مطرح شده به‌گونه‌ای که امسال استقبال مسافران نوروزی شهرهای دیگر خوب بوده است.با وجود اینکه اسکان‌ها خوب انجام شده ولی باید خدمات رسانی خود را گسترش دهیم و تجربه امسال می‌تواند عمیق‌تر و وسیع‌تر پیگیری شود. این در حالی است که امسال ایمنی اسکان‌ها در تهران بیشتر بوده است.

کد خبر 254672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز