گروه شهری: بیش از ۸/۵ میلیون نفر- خدمت در ایام تعطیلات نوروز از سوی سازمان رفاه و خدمات شهرداری تهران به تهرانگردان ارائه شد.

تهران-گردشگری


رویکرد شهرداری تهران در سال‌جاری مبتنی براین است که با کمک مدیریت محله، سرای محله گردشگری و با همکاری بخش خصوصی و آژانس‌های فعال در این زمینه، گردشگری تهران را فعال سازد.تأثیرات مثبت رونق صنعت گردشگری چه به لحاظ اقتصادی و اشتغال‌زایی و چه تلطیف فضای عمومی، رفتاراجتماعی و افزایش معرفت شهروندان نسبت به شهرشان که متعاقب آن منجر به دلبستگی آنان به شهرشان می‌شود باعث شده تا طی دوسه سال گذشته مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد. دراین باره حسین زارع صفت، رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در ایام نوروز در سطح شهر تهران 2 دسته تور عمومی و تور مذهبی در قالب 20مسیر گردشگری وجود داشت، گفت: در ایام نوروز بیش از 610هزار نفر از برج میلاد بازدید کردند.

به گفته زارع صفت، در ایام نوروز 18جشنواره فرامنطقه‌ای مانند برج میلاد، جشنواره میدان آزادی و دریاچه شهدای خلیج‌فارس و 44جشنواره منطقه‌ای برگزار شد. علاوه براین در تهران 60نقطه گردشگری درنظر گرفته شده بود. همچنین در ایام نوروز ستاد گردشگری شهرداری تهران از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر مورد بازدید قرار گرفت.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران دراین ایام با حضور در ستاد گردشگری شهرداری تهران ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های گردشگری این ستاد بابت امکانات درنظر گرفته شده برای گردشگران، نظیر تهران کارت، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و خدمات سامانه تلفنی سامانه 137ابراز رضایت کرد و گفت: اجرای برنامه‌های گردشگری و تهرانگردی بسیار ضروری و لازم بود چرا که کمک می‌کند تا دانش و معرفت شهروندان نسبت به شهری که در آن زندگی می‌کنند افزایش پیدا کند.

مسجد جامعی گفت: اگر می‌خواهیم دلبستگی مردم را به شهرشان بیفزاییم باید کاری کنیم تا همه شهروندان بتوانند در جریان تحولات و تاریخ شهر تهران قرار بگیرند تا زمینه آن دانش و معرفت برای دلبستگی و علاقه به شهر فراهم شود و توسعه گردشگری بخشی از این تلاش است.

قطبی جدید در گردشگری کشور

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر نیز در ایام نوروز پس از بازدید از برج میلاد ضمن تقدیر از برنامه‌های متنوعی که در این ایام در برج میلاد برای بازدید‌کنندگان تدارک دیده شده بود، گفت: با ظرفیت‌هایی که در شهر تهران وجود دارد، تهران می‌تواند برای ایام نوروز ازنظر گردشگری، در سطح بالایی قرار بگیرد. به گفته حافظی در طول سال به‌علت حجم فعالیت‌های کاری، ترافیک سنگین و آلودگی هوا، فضای خوبی برای گردشگری در تهران نداریم، اما در ایام نوروز و روزهای تعطیل می‌توان از نقاط و اماکن گردشگری پایتخت به‌صورت ویژه‌ای بهره برد که خوشبختانه شرایط تهرانگردی نیز از هر حیث فراهم شده است.

اداره کل گردشگری برای شهرداری

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهرتهران نیز گفت: امسال کار شایسته‌ای در نوروز 93انجام شد که نقطه شروعی در رویکرد گردشگری شهر تهران بود. این موضوع از نظر سالاری می‌تواند موجب بستر‌سازی‌ و ایجاد اداره کل گردشگری در شهرداری تهران باشد تا از این طریق بتوان تهرانگردی را در پایتخت گسترش داد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل هم تعطیلات نوروز را بهترین موقع برای گردشگری و کشف تهران واقعی دانست و گفت: ستاد گردشگری شهرداری تهران در این زمینه می‌تواند نقش بزرگی داشته باشد و به‌دلیل تسلط بر اطلاعات جامعی که در این‌باره دارد، می‌تواند به‌عنوان یک منبع عمل کند.

هادی ساعی عضو هیأت رئیسه شورای شهرتهران نیز معتقد است: شهرداری تهران اقدامات خوبی در زمینه گردشگری انجام داده و بهتر است این اقدامات در طول سال هم تداوم داشته باشد. وی با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از شهروندان درباره امکانات و ظرفیت‌های گردشگری پایتخت اطلاعات کافی ندارند، گفت: شهرداری با برگزاری برنامه‌های متعدد گردشگری قدم‌های مثبتی در این حوزه برداشته‌است.

2 میلیون گردشگر برای پایتخت

از سوی دیگر ارسال بسته‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران و بازسازی اتوبوس‌های دوطبقه برای توسعه گردشگری شهر تهران پیشنهادهایی بودند که نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران به مدیرکل میراث فرهنگی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران داد. مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای شهر تهران معتقد است که ‌با بازسازی و تقویت موتور اتوبوس‌های دوطبقه و استاندارد‌سازی‌ فضای داخلی می‌توان از این وسایل نقلیه برای جابه‌جایی گردشگران شهر تهران استفاده کرد.

کد خبر 255673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز