همشهری آنلاین: در طی دیدارهای دور رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، بوروسیا دورتموند در خانه رئال مادرید شکستی سنگین را متحمل شد و مورینیو، سرمربی چلسی نیز در خاک پاری سن ژرمن شبی تلخ را تجربه کرد.

C.Ronaldo

چهارشنبه‌شب (۲ آوریل/ ۱۳ فروردین) دو دیدار باقیمانده دور رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا برگزار شد. رئال مادرید که در دور یک‌هشتم نهایی تیم شالکه را در هم کوبیده بود، این‌بار دورتموند، دیگر نماینده آلمان در این رقابت‌ها را سه بر صفر شکست داد و گامی بزرگ در راه صعود به نیمه‌نهایی برداشت. دورتموند برای راه‌یابی به دور بعد باید رئال را در دیدار برگشت با اختلاف ۴ گل شکست دهد.

علمکرد ضعیف خط دفاع، اشتباهات فردی و همچنین عدم استفاده از موقعیت‌های به‌دست آمده سبب شد که بوروسیا دورتموند چنین شکست سنگینی را مقابل تیم پرستاره رئال مادرید متحمل شود و برای بازی برگشت مقابل مأموریتی بس دشوار یا شاید حتی امکان‌ناپذیر قرار گیرد. رئال مادرید دوئل با دورتموند را توفانی آغاز کرد و با گل کریستین بیل، ستاره ولزی خود در دقیقه سوم یک بر صفر از دورتموند جلو افتاد.

ضربه نخست و سریع رئال سبب شد که بازیکنان دورتموند نتوانند قابلیت‌های برجسته و همیشگی خود، از جمله در نبرد تن‌به‌تن و همچنین ضدحمله را به نمایش گذارند. شاگردان کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال در دقیقه ۲۷ بازی توسط ایسکو به دومین گل خود دست یافتند. آنچلوتی پس از پایان این دیدار به ویژه از عملکرد تیمش در نیمه نخست و همچنین نتیجه بازی ابراز خشنودی کرد.

اگرچه دورتموند در نیمه دوم چهره‌ بهتری از خود نشان داد، اما باز هم در بهره‌بردن از فرصت‌های به‌دست آمده ناموفق بود. کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال در دقیقه ۵۷ با زدن گل سوم تیمش شکست تلخ دورتموندی‌ها در دیدار رفت را مسجل ساخت. رونالدو در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان تا کنون مانند لیونل مسی، رقیب خود از بارسلونا ۱۴ گل به ثمر رسانده است.

یورگن کلوپ، سرمربی برجسته بوروسیا دورتموند ضمن ابراز ناخشنودی از عملکرد تیمش گفت: «ما به ویژه در نیمه اول فضای زیادی به رئال مادرید دادیم. ما از انسجام لازم برخوردار نبودیم.» ناگفته نماند که این دو تیم در فصل گذشته نیز در دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رویاروی هم قرار گرفته بودند که این دوئل با موفقیت نماینده آلمان پایان یافته بود.

پاری سن ژرمن 3 چلسی 1

در دیگر دیدار چهارشنبه ‌شب تیم پاری سن ژرمن موفق شد مهمان انگلیسی خود، چلسی را سه بر یک شکست دهد و شرایط مناسبی برای دیدار برگشت و همچنین صعود به مرحله‌ نیمه‌نهایی فراهم آورد.

لاوتزی در دقیقه ۴ نخستین گل پاریس را به ثمر رساند، اما ادن هازار، ملی‌پوش بلژیکی چلسی در دقیقه ۲۷ از نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. داوید لوئیز، مدافع چلسی در دقیقه ۶۱ در مهار توپ ناموفق بود و آن را وارد دروازه‌ خودی کرد. خاویر پاستوره، مهاجم پاریس لحظاتی پیش از پایان بازی با زدن گل سوم، پیروزی تیمش را مسجل کرد.

زلاتان-تری

زلاتان ابراهیموویچ (چپ)، ستاره پاری سن ژرمن در دوئل با جان تری، کاپیتان چلسی

خوزه مورینیو، سرمربی چلسی با توجه به این ناکامی، شبی تلخ را در پایتخت فرانسه تجربه کرد. شاگردان او باید در دیدار برگشت پاری سن ژرمن را دو بر صفر یا با اختلاف ۳ گل شکست دهند تا بتوانند به دور بعد راه یابند. ناگفته نماند که مورینیو تاکنون دو بار با دو باشگا‌ه مختلف عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرده است؛ یک بار با اف ث پورتو در سال ۲۰۰۴ و یک بار نیز با اینتر میلان در سال ۲۰۱۰.

کد خبر 254649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز