حداقل و حداکثر فوق‌العاده ماموریت همچنین سقف پاداش کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۳ تعیین شد.

میزان پاداش کارکنان در سال‌جاری حداکثر به اندازه یک‌ماه حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی درصورت وجود اعتبار و در سقف اعتبار مصوب تخصیص یافته به دستگاه اجرایی تعیین خواهد شد.این در حالی است که پرداخت یک‌ماه پاداش به اعضای هیأت‌مدیره، هیأت عامل و کارکنان شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی پس از تصویب مجامع و یا شوراهای عالی آنها مجاز است.

همچنین طبق ماده (16) ضوابط اجرایی بودجه سال 1393فوق‌العاده ماموریت روزانه داخل کشور به کارمندان دستگاه‌های اجرایی که به‌عنوان مأمور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام شده و ناچار به توقف شبانه هستند تا میزان حداقل حقوق و مزایا به مأخذ یک بیستم و نسبت به مازاد مأخذ یک پنجاهم در سقف اعتبار مصوب دستگاه قابل پرداخت است.

اما درصورتی که کارمند در محل ماموریت خود توقف شبانه نداشته باشد تنها 50درصد از سقف تعیین شده قابل پرداخت است. در ماده (15) ضوابط اجرایی بودجه دولت تکلیف شده است که کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم به کارکنان در سقف اعتبارات مصوب تخصیص یافته مندرج در موافقتنامه دستگاه‌های اجرایی قابل تأمین و پرداخت است.

در تبصره‌ای دیگر از این ضوابط تأکید شده است که هزینه غذای ایام تعطیل و نوبت کاری شب کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی با تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از سوی وی به‌عنوان هزینه‌های اداری قابل پرداخت است.

بر این اساس کمک هزینه غذای روزانه حداکثر 4600تومان و ایاب و ذهاب کارمندانی که از سرویس سازمانی استفاده نمی‌کنند در تهران حداکثر 96هزار تومان و در شهرهای دارای 500هزار نفر جمعیت و بالاتر ماهانه حداکثر 64هزار تومان خواهد بود. همچنین پرداختی به زنان کارمند برای هزینه مهد کودک به ازای هر فرزند زیر 6سال ماهانه حداکثر 76هزار تومان تعیین شده است.

بنا بر این گزارش پرداخت کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم به کارکنان قرارداد کار معین و ساعتی همچنین موارد مشمول ماده (124) قانون مدیریت خدمات کشوری از محل اعتبارات مصوب تخصیص یافته مندرج در موافقتنامه مجاز است.

کد خبر 254628
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز