طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت در مجلس که تقدیم هیأت رئیسه شده است، به‌زودی در مجلس بررسی می‌شود.

کارمندان

عليرضا محجوب، نماينده مردم تهران، با اعلام اين خبر گفت: بخشنامه صادر شده از نظر ما خلاف است و اضافه كاري مشمول همه دريافتي‌ها مي‌شود. معني ندارد هر كس بيايد و عضو يك صندوق شود بخواهد الزامات يك صندوق را به شكل ديگر درآورد.وي با يادآوري اينكه حذف اضافه‌كاري از كسورات ايام بازنشستگي كارمندان دولت كار غلطي است، افزود: پس از بررسي اين موضوع در كميسيون اجتماعي، رسيدگي و توصيه‌هايي براي لغو آن به دولت ارائه كرديم كه به آن عمل نشد، براي همين استفساريه‌اي تنظيم و آن را به هيأت رئيسه مجلس تقديم كرديم و به‌زودي در نوبت بررسي مجلس قرار مي‌گيرد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه دولت قرار است در لايحه مديريت خدمات كشوري تحت قالب يك بند، موضوع حذف اضافه كاري را بگنجاند، گفت: در راستاي اين موضوع دولت هر لايحه‌اي بياورد با آن مخالفت و آن را رد مي‌كنيم. معاونت نظارت و راهبردي رئيس‌جمهور از شهريور‌ماه امسال بخشنامه‌اي ابلاغ كرد كه با حذف اضافه‌كاري از كسورات كارمندان دولت زير پوشش صندوق تأمين اجتماعي، سبب كاهش حقوق ايام بازنشستگي آنها مي‌شد. ابلاغ اين بخشنامه گلايه بازنشستگان و انتقاد كارشناسان و نمايندگان دولت را همراه داشت. پس از اعلام شدن اين بخشنامه توسط كميسيون امور اجتماعي دولت بررسي و نسبت به اصلاح آن اقدام خواهد شد. از 23مهر تا‌كنون كميسيون اجتماعي دولت درباره اين بخشنامه اظهارنظري نكرده است.

کد خبر 275941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha