همشهری آنلاین: مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت دو هزار نفر مبلغ روحانی این سازمان در طرح آرامش بهاری ۹۳ خبر داد و گفت: ۱۲۵۰ مبلغ نیز در قالب سوگواره یاس نبوی به سراسر کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شعبانی مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اعزام مبلغان روحانی از سوی سازمان اوقاف به سراسر استان‌ها در مناسبت‌های تبلیغی و ایام فراغت اظهار داشت: اعزام‌ها از سوی این سازمان به دو صورت انجام می‌شود؛ گروهی از روحانیون که از قم به سایر شهرها می‌روند و نیز مبلغان بومی که از سایر استان‌ها کار اعزام آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در نوروز 93 و در قالب طرح آرامش بهاری، 750 نفر مبلغ روحانی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به 31 استان کشور اعزام شده‌اند.

مدیر کل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طی همین مدت 1250 نفر مبلغ نیز از سایر استان‌ها برای شرکت در طرح آرامش بهاری اعزام شده‌اند گفت: طرح مذکور در بقاع متبرکه شاخص هر استان و شهر و در قالب خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه نیز، 450 نفر از مبلغان روحانی از قم و 800 نفر هم از سایر استان‌ها به شهرهای مختلف اعزام شده اند.

شعبانی بیان کرد: در نوروز و فاطمیه امسال، اعزام مبلغ به استان‌های تهران و فارس بیش از سایر مناطق کشور بوده است.


307 خیمه معرفت همزمان با اجرای سوگواره یاس نبوی در جوار امامزادگان کشور برپا می‌شود

معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی از 10 تا 15 فروردین ماه در 2437 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود،گفت: همزمان با اجرای این طرح 307 خیمه معرفت در این امامزادگان بمنظور تبیین فرهنگ و معارف فاطمی (س)برپا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به تقارن ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با تعطیلات نوروز اظهار داشت: به همین منظور ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در نظر گرفته شده است که از 10 فروردین ماه در بقاع متبرکه امامزادگان آغاز شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: ترویج فضائل و سیره حضرت فاطمه (س)، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت از اهداف اصلی پنجمین سوگواره یاس نبوی است که در این راستا 307 خیمه معرفت در سطح بقاع متبرکه مجری طرح برپا خواهد شد و سیره زندگی این بانوی بزرگ اسلام را تبیین خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و امامت، ترویج فرهنگ وقف با اجرای نیات واقفین وقف های فاطمی(س) در سوگواره یاس نبوی توجه خاصی شده است.

کد خبر 254391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز