همشهری آنلاین: معاون سازمان اوقاف با اشاره به سیاه پوش شدن امامزادگان و بقاع متبرکه در آستانه ایام فاطمیه(س) گفت: پنجمین سوگواره یاس نبوی به منظور بزرگداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ۱۴ فروردین ماه در ۲۴۳۷ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به تقارن ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با تعطیلات عید نوروز اظهار داشت: به همین منظور ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در نظر گرفته شده است که از 10 فروردین ماه در بقاع متبرکه امامزادگان آغاز شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه اظهارداشت: ترویج فضائل و سیره حضرت فاطمه (س)، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت از اهداف اصلی پنجمین سوگواره یاس نبوی است.

به گفته شرفخانی ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و امامت، ترویج فرهنگ وقف با اجرای نیات واقفین وقف های فاطمی(س) در سوگواره یاس نبوی توجه خاصی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در دو هزار و 437 امامزاده بقعه متبرکه متذکر شد: در عصر روز شهادت بانوی اسلام در 492 بقعه متبرکه هم همایش رهروان یاس نبوی با حضور بانوان و دختران برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف برگزاری سخنرانی‌های مذهبی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه و برپایی خیمه های معرفت را از دیگر ویژه برنامه های طرح یاس نبوی عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف همچنین همزمان با اجرای طرح، در 497 دفتر مشاوره وقف در امامزادگان و بقاع متبرکه برپا خواهد شد.

وی ارائه پوستر و راه اندازی نمایشگاه‌های کتاب با موضوعات سیره فاطمی در امامزادگان واجب التعظیم و بقاع متبرکه را در طول برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی از دیگر اقدامات فرهنگی سازمان اوقاف در ایام تعطیلات فروردین ماه سال 93 ذکر کرد.

کد خبر 254338
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز