همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در روز شهادت حضرت زهرا(س) هئیت‌های مذهبی حسینی وار به عزاداری بپردازند.

fatimah

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله غیاث الدنی طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان(8 فروردین) ماه جاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: جامعه امروز به شدت نیازمند شناخت حضرت زهرا (س) است و باید قشر جوان امروز بویژه دختران و بانوان ما با شناخت آن حضرت به ویژگی‌های آن پی برند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در اسلام بسیار به آن سفارش شده مراسم بزرگداشت شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) است، افزود: این در حالیست که هئیت های مذهبی باید حسینی وار به سوگواری این بانوی اسلام بپردازند.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) یکی از چهارده معصوم اهل بیت(ع) است و در آیات بسیاری آمده است که اگر وجود مبارک حضرت صدیقه کبری نبود، خلقت و عالم خلقت به شکل دیگری رخ می‌داد.

آیت الله محمدی در خصوص هتک حرمت تروریست‌های تکفیری به صحابه پیامبر(ص) و حضرت علی (ع)، گفت: این مقبره‌ها تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه میراثی جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز افزود: علاوه بر علمای اسلام از سازمان ملل و سازمان یونسکو می‌خواهیم که تدابیر لازم را برای محافظت از این میراث جهانی اتخاذ کنند.

وی در خصوص طلبه‌ای که در راستای امر به معروف و نهی از منکر به درجه شهادت نائل شدند، تصریح کرد: از قوه قضائیه می‌خواهیم که عواملی که منجر به این عمل ناپسند شده‌اند محکوم کنند.

وی گفت: دشمنان اسلام بدانند که با شهادت رساندن اینکونه افراد از جامعه اسلامی هیچ گاه به اهداف خود نمی‌رسند.

کد خبر 254188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز