همشهری آنلاین: ممنون حسین رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد: دولت اسلام آباد از هیچ تلاشی برای آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی دریغ نکرده و ما نسبت به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اطمینان می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز جمعه هشتم فروردین گزارش دادند: ممنون حسین که بمنظور شرکت در جشن جهانی نوروز به افغانستان سفر کرده بود پس از بازگشت از کابل در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در دیدار با ˈدکتر حسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران اطمینان دادم که پاکستان به همکاری و تلاش‌ها برای آزادی مرزبانان ربوده شده ادامه می‌دهد.

گروهک تروریستی جیش العدل مورد حمایت استکبار؛ بهمن ماه سال گذشته پنج نفر از مرزبانان کشورمان را در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته و به پاکستان منتقل کردند و در چند روز گذشته یکی از این مرزبانان را به شهادت رساند.

تارنمای خبری روزنامه ˈنیوزˈ پاکستان به نقل از سخنان ممنون حسین نوشت: رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد که دولت این کشور عاملان ربایش نیروهای ایرانی را مجازات می‌کند.

ممنون حسین با اشاره به حضور در اجلاس چهارجانبه ایران، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان در حاشیه جشن جهانی نوروز در کابل گفت: وی در گفت وگو با حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تاکید کرد که پاکستان خواهان اتحاد و همبستگی امت اسلامی است.

وی با اشاره به دعوت از رییس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به پاکستان و پذیرفته شدن آن از سوی دکتر روحانی خاطر نشان کرد: پاکستان هرگز خواهان ایجاد مشکلات برای ایران و افغانستان که از همسایگان نزدیک این کشور هستند، نیست بلکه عناصر خارجی در پی ایجاد اختلافات میان این سه کشور هستند.

رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد: در دیدار با دکتر روحانی بر مواضع روشن اسلام آباد علیه تروریسم و محکوم کردن هر نوع فعالیت های افراط گرایانه تاکید کرده و رییس جمهوری اسلامی ایران نیز از سخنان وی استقبال کرد.

پنجشنبه سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دولت اسلام آباد همکاری‌های مشترک خود را با جمهوری اسلامی ایران بمنظور یافتن مرزبانان ایرانی که توسط تروریست‌ها ربوده شده‌اند، گسترش می‌دهد.

خانم تسنیم اسلم افزود: با اشاره به گفت وگوی رییس جمهوری کشورمان و ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان درخصوص مرزبانان ربوده شده تاکید کرد: این گفت وگو درفضای دوستانه انجام شد و بیانگر روابط نزدیک وصمیمانه تهران و اسلام آباد است.

کد خبر 254120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز