همشهری آنلاین: نخست وزیر پاکستان روز سه‌شنبه در دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد و خواستار تعاملات بیشتر میان تهران و اسلام آباد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از کاخ نخست وزیری پاکستان در اسلام آباد، ˈمحمد نواز شریفˈ در این دیدار، بر عزم راسخ و اراده قاطع دولت اسلام آباد برای تقویت روابط با تهران تاکید کرد و گفت: دارا بودن روابطی فراگیر و دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه‌ای دارای صلح و ثبات در اولویت کاری و از اهم سیاست‌های دولت پاکستان است.

وزیر کشور نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران و پاکستان دارای ویژگی‌های مشترک فرهنگی، تاریخی، مذهبی و دینی هستند و ما پاکستان را کشور دوست و برادر خود دانسته و نسبت به این کشور حسن همجواری داریم.

در این نشست، دو طرف بر ایجاد فضا و بستر مناسب برای ارتقای همکاری‌ها و افزایش تعاملات و دیدارها میان مقامات دولت ایران و پاکستان تاکید کردند.

در این دیدار، ˈمحمد حسن آصفریˈ دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و هیات بلند پایه سیاسی-امنیتی کشورمان نیز شرکت داشتند.

ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی، ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور و ˈطارق فاطمیˈ دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی نیز در این دیدار حضور داشتند.

در دیدار نواز شریف با رحمانی فضلی، بحث‌های مربوط به امور مرزی و همکاری‌های امنیتی میان ایران و پاکستان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رحمانی فضلی امروز در ادامه برنامه سفر رسمی خود به اسلام آباد با ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان ؛ ژنرال ˈراحیل شریفˈ فرمانده ارتش پاکستان و ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر در امور امنیت ملی و روابط خارجی دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف گفت وگو خواهد کرد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی، امنیتی و انتظامی برای دیدار با مقام‌های ارشد دولت پاکستان وارد اسلام آباد شد و در فرودگاه پایگاه هوایی نورخان (چکلاله) از سوی ˈامتیاز تاجورˈ معاون وزیر کشور، حامد علی خان مدیر کل منطقه ای وزارت کشور , جمعی از مقامهای وزارت امور خارجه پاکستان, ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و روسای نهادهای ایرانی مقیم مورد استقبال قرار گرفت.

رحمانی فضلی را در این سفر دو روزه، محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا و جمعی از مسوولان وزارتخانه های امور خارجه و کشور همراهی می‌کنند.

کد خبر 258631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز